חברת כוח האדם דנאל גייסה 70 מיליון שקל מגופים מוסדיים לקראת השקעה משמעותית בתחום חדש

דנאל מקצה 8% ממניותיה לפסגות, להפניקס ולהראל • היקף העסקה משקף הנחה של 7% על מחיר הסגירה של המניה אתמול • בשנים האחרונות הניבה דנאל תשואה של מאות אחוזים לבעלי המניות, והיא נסחרת בשווי של קרוב למיליארד שקל

גיוס הון / צילום: Shutterstock
גיוס הון / צילום: Shutterstock

חברת כוח האדם דנאל ביצעה הנפקה פרטית של מניות בהיקף של כ-70 מיליון שקל לשלושה גופים מוסדיים - גיוס שצפוי לשמש את החברה לצורך השקעה בחברה פרטית וכניסה לתחום פעילות חדש.

החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי היא מקצה כ-405 אלף מניות (כ-7.7% מההון) במחיר של 172.85 שקל למניה, הנחה של כ-7% על מחיר הסגירה של המניה אתמול.

מניית דנאל טיפסה 200% בחמש שנים
 מניית דנאל טיפסה 200% בחמש שנים

בית ההשקעות פסגות וקבוצת הביטוח הפניקס רכשו עבור לקוחותיהם כ-35% מהמניות המוקצות כל אחד. קבוצת הראל, שמחזיקה כיום בכ-8% מהון דנאל, תרכוש את השאר ותגיע להחזקה של כ-10% מהחברה. את ההנפקה הובילה חברת ברק קפיטל חיתום.

דנאל  פועלת בשלושה תחומים מרכזיים: אספקת עובדים לסיעוד (בעיקר לזכאים על פי חוק הביטוח הלאומי, כשהלקוח העיקרי שלה בתחום הוא המוסד לביטוח לאומי), השמת ואספקת עובדים בתחום משאבי אנוש, והפעלת מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים. החברה מתנהלת ללא בעל שליטה מרכזי ומניותיה מוחזקות על ידי גופים מוסדיים, ביניהם מנורה מבטחים, מגדל, אלטשולר שחם וילין לפידות.

בחברה ציינו כי "כספי התמורה עשויים לשמש לשם מימון השקעה מהותית של החברה במניות תאגיד פרטי, העוסק בתחום פעילות חדש לחברה". עוד הדגישו שם כי "החברה נמצאת במשא ומתן ראשוני, שבשלב זה אינו חייב בדיווח, לשם ביצוע ההשקעה כאמור, ואין כל ודאות כי אותו משא ומתן יבשיל לכדי עסקה מחייבת ומה יהיו התנאים של אותה עסקה".

צמיחה של 10% בהכנסות ברבעון השלישי

את הרבעון השלישי השנה סיימה דנאל, שאותה מוביל המנכ"ל אילן ישראלי, עם הכנסות של כ-372 מיליון שקל, צמיחה של 10.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ברווח התפעולי נרשמה יציבות ברמה של כ-25 מיליון שקל וגם הרווח הנקי נותר ללא שינוי ברמה של כ-18 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עלייה של 10.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-1.1 מיליארד שקל. בשורה התפעולית נרשם שיפור של 10% לרמה של כ-76 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 12% ברווח הנקי שהגיע לכ-56 מיליון שקל.  במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה על תשלום דיבידנד בהיקף של כ-14 מיליון שקל (3 שקלים למניה), שיועבר לבעלי מניותיה ב-17 בדצמבר.

מניית דנאל, שנוסדה ב-1976 והונפקה בבורסה של ת"א בשנת 1992, רשמה עלייה של 17% בחצי השנה האחרונה לשווי חברה של 920 מיליון שקל. בעשור האחרון הניבה המניה תשואה פנומנלית של אלפי אחוזים לבעלי מניותיה (200% בחמש השנים האחרונות) תוך שהשליטה בה החליפה ידיים כמה פעמים - מהמייסדים ממשפחת אדיר, דרך קבוצת הפרייבט אקוויטי KCPS ועד לחברת ההשקעות DBSI - שכולם נהנו בה מרווחים משמעותיים.