השופט בדימוס מודריק מפסיק פעילויות העלולות ליצור ניגוד עניינים לקראת תפקידו בצוות הגנה של רה"מ

את הדברים אמר השופט בדימוס עודד מודריק במסגרת כנס של משרד עוה"ד AYR בנושא "חשיפה פלילית של יועץ משפטי בעידן של רגולציה מתגברת" • לאחרונה פורסם לראשונה ב"גלובס", על דבר הצטרפותו של מודריק לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו

השופט בדימוס עודד מודריק / צילום: כדיה לוי, גלובס
השופט בדימוס עודד מודריק / צילום: כדיה לוי, גלובס

בשעה זו (ד') מתקיים כנס משותף של ארגון היועצים המשפטיים הפנימיים ACC ו-משרד עו"ד עמר רייטר ז’אן שוכטוביץ׳ ושות׳ (AYR), בנושא "החשיפה הפלילית של יועץ משפטי בעידן של רגולציה מתגברת".

הכנס נפתח בהרצאה של מנהלת מח' הצווארון הלבן במשרד AYR  עוה"ד שרון כהנא בנושא "אחריות מוגברת של היועמ"ש לתאגיד". יחד עם זאת, ומטבע הדברים, נראה, שאת מרבית תשומת הלב שאב אליו השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק, אשר כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" הצטרף לאחרונה לצוות ההגנה של רה"מ בנימין נתניהו.

השופט בדימוס אישר בפני הנוכחים בכנס ובהם יועצים משפטיים בשוק הפרטי, כי אכן מונה להיות יועץ צוות ההגנה של ראש הממשלה, תוך שהוא צוחק ואומר כי מקנן בו החשש שהנוכחים מצד התקשורת "רוצים לשמוע ממני דברים אחרים ולא דווקא את נושא ההרצאה".

לפי מודריק, תפקידו בצוות ההגנה הוא לתת חוות דעת לעורכי הדין של ראש הממשלה. לדבריו, "אני אתן חוות דעת לצוות ואם יהיה צורך להציג את חוות הדעת בפני הגורמים השונים אנחנו נשקול מה יהיה מקומי".

השופט בדימוס הבהיר כי בשלב זה הוא לא יודע שום דבר ו"אין לי שום מידע חדש למסור". בתווך מצא השופט מודריק זמן להתבדח על סאגת מינוי המפכ"ל וציין, "שגם אם הייתי נבחן בפוליגרף תעסוקתי הייתי מגיע לאותה תוצאה שאין לי מה לומר" (על תיקי רה"מ; מ"ש).

השופט מודריק שיתף את הנוכחים בכך שבימים אלה הוא בודק את כל הפעילויות שבהן יש לו חלק ובכלל אלה פעילויות של שופט בדימוס. זאת, לדבריו, על מנת שיפסיק פעילויות שאינן מתאימות לתפקידו החדש או פעילות שבמסגרתן הוא עומד בניגוד עניינים.

השופט מודריק הספיק כבר לעזוב את תפקידיו השונים בוועדת הבחירות ובכלל אלה יו"ר ועדת הבחירות האזורית דן. השופט מודריק טרם הודיע האם ימשיך לכהן בתפקידו כשופט ביה"ד למשמעת של השוטרים, שם הוא מכהן כראש ההרכב המשמעתי הדן בעניינו של תת ניצב גיא ניר (המצוי בחופשה כפויה מהמשטרה) ורפ"ק צ' (שהתלוננה נגד ניצב בדימוס רוני ריטמן) אשר הואשמו, בין היתר, כל אחד לפי חלקו (לכאורה) בדיווחים כוזבים ובהתנהגות שאינה הולמת.

נזכיר כי תנ"צ ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות, טען במסגרת מכתב ששלח לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי "במסגרת תפקידו כראש חטיבת המודיעין, נחשף... להתנהגויות פסולות מצד מפקדו הישיר, ניצב מני יצחקי, וקצינים נוספים באגף". לטענת ניר במכתב, "קו פרשת המים היה סיכול מינויו של תת-אלוף גל הירש לתפקיד המפכ"ל על-ידי ניצב יצחקי ואחרים באופן הגובל בקשירת קשר פלילי". במשטרה, לעומת זאת, טענו כי תת-ניצב ניר שקרן.

משתתף נוסף בכנס הוא ד"ר-עו"ד מאור אבן-חן, סגן מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שהוא גם חותנו של השופט מודריק. אבן-חן צפוי לשאת הרצאה בנושא "חשיפת היועמ"ש לתאגיד לחקירה פלילית ולהעמדה לדין".