ג'ון קלי, ראש הסגל של דונלד טראמפ יעזוב את תפקידו

טראמפ וקלי הפסיקו לחלוטין לדבר בימים האחרונים • כמחליף אפשרי לתפקיד עלה שמו של ניק איירס, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס

ג'ון קלי ודונלד טראמפ / צילום: REUTERS/Jonathan Ernst
ג'ון קלי ודונלד טראמפ / צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

עזיבה נוספת בקרבתו של טראמפ: ג'ון קלי, ראש הסגל בבית הלבן של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יפרוש בקרוב מתפקידו. כך לפי דיווח ב-CNN, שלטענתו מתבסס על שני מקורות שונים.

לפני 17 חודשים הגיעה מערכת היחסים הקרובה בין טראמפ לקלי למבוי סתום. למרות שטראמפ ביקש מקלי במהלך הקיץ האחרון לכהן כראש הסגל שלו למשך שנתיים נוספות, עד שנת 2020, השניים הפסיקו לחלוטין לדבר בימים האחרונים.

טראמפ מחפש בקדחתנות מחליף לתפקיד, למרות שגורם המעורב בפרטים אמר כי דבר אינו מוחלט באופו סופי, וזה לחלוטין תלוי בטראמפ. כמחליף אפשרי לתפקיד עלה שמו של ניק איירס, ראש הסגל של סגן הנשיא מייק פנס.

בסוף חודש יולי 2017 הדיח טראמפ את מנהל התקשורת החדש שלו, אנתוני סקרמוצ'י, כשבוע וחצי בלבד לאחר מינויו. גורמים בסביבת השניים טענו כי האחראי הישיר לפיטורים אלו הוא לא אחר מראש הסגל החדש - ג'ון קלי. ימים מספר לפני כן נחשף כי סקרמוצ'י, בעברו מנהל קרן גידור גדולה, תקף בחריפות ובמילים בוטות את ראש הסגל דאז ריינס פריבוס ואת היועץ האסטרטגי של טראמפ, סטיב באנון. זמן קצר לאחר הפרסום התפטר פריבוס מתפקידו, ובמקומו מונה לתפקיד השר לביטחון לאומי ג'ון קלי. 

באותה עת היה מלא שבחים לקלי. "אני שמח להודיע לכם שבחרתי בגנרל ג'ון קלי, לשעבר מזכיר המטה לביטחון לאומי, כראש הסגל החדש של הבית הלבן", צייץ טראמפ. "מדובר באמריקאי דגול ומנהיג גדול. ג'ון עשה עבודה מעולה במטה לביטחון המולדת. הוא בהחלט היה כוכב בממשל", תיאר הנשיא.