משרד הביטחון ורפאל חשפו צריחון בלתי מאויש לנגמ"ש העתידי של צה"ל

הושלם בהצלחה השלב הראשון בסדרת הניסויים שעושה מערכת הביטחון בצריחון בלתי מאויש שישמש את הנגמ"ש העתידי של צה"ל "איתן"

צריחון בלתי מאויש ל"איתן" / צילום: משרד הביטחון
צריחון בלתי מאויש ל"איתן" / צילום: משרד הביטחון

הושלם בהצלחה השלב הראשון בסדרת הניסויים שעושה מערכת הביטחון בצריחון בלתי מאויש שישמש את הנגמ"ש העתידי של צה"ל, "איתן". במסגרת סדרצת הניסויים, שנערכו בשדה האש שדמה שבנגב שוגרו מהצריחון טילים נגד טנקים מהסוג "גיל" של רפאל מערכות לחימה לעבר שורה של מטרות. במשרד הביטחון אמרו היום (ד') כי במסגרת אותם ניסויים נבחנו כלל הפונצקיות התפעוליות של הצריחון החדש.

את תכנית הפיתוח של האיתן ושל הצריחון שיותקן בו מובילה מינהלת הטנקים והרק"מ במשרד הביטחון (מנת"ק). שם אמרו היום כי הצריחון הבלתי מאויש יאפשר לצוות הנגמ"ש לענות על אתגרי בשדה הקרב המודרני- תוך אבטחת הלוחמים שלא יצטרכו לחשוף את עצמם לאש האויב. כך, הצריחון כולל יכולות אש באמצעות תותח 30 מ"מ, כוונות ויכולות תצפית מתקדמות.

במנת"ק אמרו היום ל"גלובס" כי בין היכולות החדשות שמביא הצריחון החדש, גם יכולת לשגר טילי גיל, כמו גם סוגי חימושים אחרים לעבר מטרות שונות- גם אם לא מתקיים בינן לבין הכלי קשר עין וזאת, באמצעות אמצעים להרכשת מטרות.

הצריחון החדש פותח במנת"ק, שמובילה את תכנית הפיתוח של הנגמ"ש איתן שעתיד להיקלט בחטיבות החי"ר של הצבא בשנים הקרובות. חלק גדול מהנגמ"שים החדשים יצוידו בו, במטרה לשפר את השרידות של הלוחמים המפעילים אותם. כך, הצריחון פותח באופן שמאפשר את התקנתו בעתיד על הנגמ"ש נמ"ר שגם הוא פותח ומורכב במנת"ק. כך, ניסוי האש בדרום בצריחון החדש נעשה בזמן שהוא הותקן על נגמ"ש נמ"ר: "היכולת לשלב את טילי הגיל בצריחים הבלתי מאוישים של נגמ"ש איתן ונמ"ר מקנה לרכבים אלה יתרון מבצעי משמעותי בשדה הקרב, בפגיעה מדויקת במטרות רחוקות ובתרחישי קרב בזירות הלחימה השונות", אמר היום צבי מ'. ראש המינהלת למערכות נשק טקטי ברפאל.

אוריאל הוכמן ממנת"ק אמר כי "היכולות החדשות ישפרו משמעותית את הביצועים של הכוחות שפועלים בשטח- ויאפשרו אפקטיביות טובה ביותר בשדה הקרב".