נסגרה חברת הסייבר המימד החמישי, שבראשה עומד בני גנץ

חברה ממשלתית ישראלית מנהלת מגעים לרכישת הטכנולוגיה של המימד החמישי, כך נודע ל"גלובס" • המו"מ למכירת הממד החמישי ל-NSO פוצץ באחרונה בגלל מעורבותו בחברה של האוליגרך וקסלברג • "החברה תמשיך לפעול עד לסוף השנה ואולם העובדים שוחררו ונקלטו כולם בחברות אחרות"

בני גנץ
בני גנץ

חברת המימד החמישי של בני גנץ הפסיקה את פעילותה ושיחררה את העובדים. מנכ"ל החברה דורון כהן נמצא כעת במגעים למכירת הטכנולוגיה של החברה, מערכת בינה מלאכותית לצורכי מודיעין, שמיועדת לגופי אכיפת חוק אזרחיים כמו משטרה ורשויות מיסוי. בין המועמדים לרכישת הטכנולוגיה של החברה נמצא גוף אזרחי ישראלי גדול וחברה פרטית זרה. המימד החמישי ניהלה מגעים רכישתה על-ידי חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, ואולם מגעים אלה הופסקו.

ל"גלובס" נודע כי הרקע לפיצוץ המו"מ עם NSO היה החלטת הממשל האמריקאי להטיל מגבלות על אחד המשקיעים המרכזיים של המימד החמישי, המיליארדר הרוסי ויקטור וקסלברג, שלפי פרסומים בארה"ב העביר כספים לטראמפ.

בשיחה עם "גלובס" לא הכחיש כהן את עובדת הפסקת פעילות החברה. לדבריו, היא תמשיך לפעול עד לסוף השנה, ואולם העובדים שוחררו ונקלטו כולם בחברות אחרות. בני גנץ ממשיך לשמש בתפקיד יו"ר החברה. בכיר נוסף בחברה הוא סגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק, המשמש בתפקיד יועץ למועצת המנהלים.