אינסייטק תוכל לטפל גם בחלק מחולי הפרקינסון

האישור הנוסף מן ה-FDA מגדיל במעט את השוק של החברה אולם הכניסה המשמעותית לתחום הפרקינסון צפויה ב-2021

חברת אלביט מדיקל  הבורסאית הודיעה היום (ד') כי חברת הפורטפוליו שלה אינסייטק (22%) קיבלה מן ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, אישור להרחיב את שוק היעד שלה. לחברה מערכת אשר צורבת רקמות במוח באופן בלתי פולשני באמצעות מיקוד קרני אולטרה-סאונד, ועד כה שימשה המערכת לטיפול בחולים עם רעד שאינו נובע ממחלת הפרקינסון. כעת הותר לחברה לשווק את המערכת גם לחולי פרקינסון שהרעד הוא הסימפטום העיקרי שלהם, ואשר מחלתם אינה מגיבה לתרופות.

בתחום הפרקינסון שאינו מגיב לתרופות, קיים טיפול חלופי של החדרת אלקטרודות לתוך המוח והשארתן בתוך המוח באופן קבוע, כדי לגרות את הרקמה המוחית לשם טיפול במחלה, אולם כאמור אינסייטק מעוניינת להגיע לתוצאות בקהל חולים דומה, ללא פתיחת הגולגולת וללא החדרת אלקטרודות.

בעקבות ההודעה עולה מניית אלביט מדיקל 2.3% והחברה נסחרת לפי שווי של 244 מיליון שקל. בנוסף לאחזקה באינסייטק, לאלביט מדיקל אחזקה של 11% בגמידה סל הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 249 מיליון דולר.

הרחבת טווח הטיפול אמורה להגדיל את שוק היעד הפוטנציאלי של החברה, אולם החברה מבהירה כי החולים שיטופלו כעת על ידי המוצר הם רק חלק קטן משוק החולים בפרקינסון. החברה מעריכה כי תקבל אישור הרבה יותר רחב בתחום הפרקינסון ב-2021.

ברבעון השלישי רשמה אינסייטק הכנסות של 8.1 מיליון דולר, גידול של 105% לעומת התקופה המקבילה ב-2017, וזאת בעיקר על בסיס השימוש במערכת שלה לטיפול ברעד שאינו פרקינסוני (ומעט על שימוש במערכת לטיפול בשרירנים ברחם). החברה קיבלה לאחרונה אישור למערכת שלה התואמת את סורקי ה- MRI של חברת סימנס. המערכת של אינסייטק חייבת לעבוד עם סורק MRI, ועד כה פעלה רק בתאימות עם סורקים של GE . גם השילוב עם סורק נוסף צפוי להגדיל את שוק היעד של החברה באופן משמעותי.

לאחרונה אמר יו"ר החברה מוריס פרה בראיון ל"גלובס", כי הוא מערכיך כי אינסייטק תגיע בעתיד לשווי של 50-60 מיליארד דולר. בגיוס ההון האחרון עמד שוויה על 610 מיליון דולר. את הסיבוב הובילה משפחת קוך ומשקיעה נוספת גדולה בחברה היא קרן יורק.