פרופסור יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "המחאה הבאה בישראל תתעורר סביב מערכת הבריאות"

עוד אמר קרייס לכתבת "גלובס" הילה ויסברג במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2018: "אחד הדברים שאנחנו צריכים לעשות זה להגדיל את העוגה והמשאבים • אחת הדרכים לכך זה באמצעות זיהוי נושא הבריאות כמנוע צמיחה, דרך תחום החדשנות"

"המחאה החברתית הבאה בישראל תתעורר סביב מערכת הבריאות. זו מערכת שנמצאת בנקודת זמן קריטית, ואם לא נעשה משהו בנידון, עוד כמה שנים כבר לא נוכל לשבת פה ולספר מה צריך לעשות", כך אמר היום פרופסור יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

קרייס אמר כי "כשמסתכלים על העתיד מבינים שאי אפשר להמשיך בשיטה בה אנחנו פועלים כיום, עם רדיפה אחרי משאבים, כי הצרכים גדלים, לכן אנחנו צריכים שינוי".

לדבריו, "אנחנו לא צריכים לחכות יותר ואחד הדברים שאנחנו צריכים לעשות זה להגדיל את העוגה והמשאבים. אחת הדרכים לכך זה באמצעות זיהוי נושא הבריאות כמנוע צמיחה, דרך תחום החדשנות, ואנחנו בשיבא מקימים מרכז שלם שעוסק בחדשנות. אתמול בוועידה רה"מ בנימין נתניהו אמר שאחד ממנועי הצמיחה במשק זה תחום הבריאות, ואנחנו אצלנו משנים את האקו סיסטם שלנו. אנחנו מעניקים לאנשים זמן, מקום ומשאבים ליישם רעיונות, ומעודדים סטרטאפים מבפנים, וגם מזמינים סטרטאפים מבחוץ שיעבדו איתנו, כי הבנו שהכוחות הפנימיים אצלנו לא מספיקים. פתחנו את שערי שיבא לחדשנות מבחוץ. רק אתמול בביקור שעשיתי במיקרוסופט אמרו לי שם בכירים בחברה שמרכז החדשנות של שיבא עושה היסטוריה בכך שהוא מאפשר להנגיש נתונים בצורה שלא הייתה קיימת בעבר".

עוד הוסיף קרייס בנושא כי "אחד הדברים החשובים בתחום זה הגדלת העוגה, לא בכייה על העוגה הקיימת שלא מספיקה, ודבר נוסף שעשינו להגדלת העוגה זה הקמת קרן הון סיכון, שבפעם הראשונה בישראל משלבת בין הפרטי והציבורי, ומאפשרת לגופים להשקיע. האקו סיסטם אצלנו יוכל לסייע לשינוי הרפואה בעולם, וזו הדרך לשנות את עתיד הרפואה".