גזית גלוב מכרה את אחד משני נכסיה בגרמניה לקרן נדל"ן מקומית

החברה מכרה קניון בבעלותה לקרן נדל"ן מקומית בשם דויטשה קונסום, שנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 292 מיליון אירו • מהפרסום עולה עוד לקניון שטח בנוי להשכרה של 12 אלף מ"ר, אולם 36% משטחים אלו היו פנויים בעת העסקה

חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר
חיים כצמן - גזית גלוב / איל יצהר

חברת גזית גלוב  עשתה החודש צעד נוסף למימוש החלטתה על יציאה מפעילות בגרמניה. מוקדם יותר החודש מכרה גזית גלוב את הקניון Coens-Galerie בעיירה גרוונברויך ונותרה כעת עם מרכז מסחרי אחד בגרמניה, בעיר מינכן, שגם הוא עומד כעת למכירה.

מידיעה שפורסמה לאחרונה בעיתונות הגרמנית עולה, כי את הקניון מכרה גזית גלוב לקרן נדל"ן מקומית דויטשה קונסום, שנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 292 מיליון אירו. מהפרסום עולה עוד לקניון שטח בנוי להשכרה של 12 אלף מ"ר, אולם 36% משטחים אלו היו פנויים בעת העסקה.

בתקשורת הגרמנית לא צוין הסכום הכספי המדויק ששולם לגזית גלוב. עם זאת, נכתב כי דויטשה קונסום שילמה בכך הכול 28.8 מיליון אירו עבור הקניון ועוד ארבעה נכסים קטנים יותר שרכשה הקרן לאחרונה בגרמניה.

נכון לסוף ספטמבר 2018, החזיקה גזית גלוב בבעלות מלאה על שני מרכזים מסחריים בגרמניה בעלי שטח בנוי להשכרה (מצרפי) של 35 אלף מ"ר. שני הנכסים היו רשומים בספרי גזית גלוב לפי שווי של 399 מיליון שקל (95 מיליון אירו).

עוד דיווחה גזית גלוב כי שני נכסים אלו ייצרו כ-1% מה-NOI (הכנסות השכרה נטו) הכללי שלה ברבעון השלישי. ב-2017 הניבו שני נכסים אלו NOI של כ-4 מיליון אירו וכן נרשמו בגינם רווחי שיערוך של 4.6 מיליון אירו. שיעור התפוסה הממוצע של שניהם עמד בסוף 2017 על 82%.

גזית גלוב פועלת בגרמניה בתחום הנכסים המסחריים מאז 2006. בדוחות לסיכום 2017 ציינה החברה כי היא ממשיכה לבחון הזדמנויות למימוש יתרת הנכסים שלה שם. ערך ההשקעה של החברה הבת שמרכזת את הפעילות בגרמניה נרשמה בדוחות גזית גלוב בסוף 2017 ב-133 מיליון שקל, כשבנוסף נרשמו הלוואות ושטרי הון בשווי של 165 מיליון שקל.