לאחר 6 שנים סוערות: סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי, טל רז, מתפטר

במהלך השנים האחרונות עברה החברה טלטלה ובתוצאותיה נרשמה הרעה משמעותית, בין השאר על רקע פגיעה קשה בפעילות החברה באפריקה • ההסתבכות באפריקה הביאה את בעלת השליטה הקודמת של החברה, שרי אריסון, למכור את השליטה בחברה לאיש העסקים נתי סיידוף

טל רז / צילום: סיון פרג'
טל רז / צילום: סיון פרג'

סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי (שו"ב) בשש השנים האחרונות, טל רז, הודיע להנהלת החברה כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו. טרם נקבע מועד לסיום כהונתו של רז.

במהלך השנים האחרונות עברה החברה טלטלה ובתוצאותיה נרשמה הרעה משמעותית, בין השאר על רקע פגיעה קשה בפעילות החברה באפריקה, וגם עקב ההאטה בשוק הנדל"ן בישראל.

שו"ב נפגעה גם עקב חקירה פלילית בנוגע להתנהלותה באפריקה. ההסתבכות באפריקה הביאה את בעלת השליטה הקודמת של החברה, שרי אריסון, למכור את השליטה בחברה (כ-47%) לאיש העסקים נתי סיידוף בחודש יוני השנה בהנחה משמעותית על המחיר בבורסה בעת העסקה.

ברבעון השלישי של השנה רשמה שו"ב יציבות בהכנסות, ברמה של כ-1.5 מיליארד שקל, והרווח הגולמי אף גדל ב-38% והגיע לכ-230 מיליון שקל ברבעון, אולם עלייה חדה בהוצאות המימון ותשלומי מס העבירו את החברה להפסד של כ-1.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 51.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע מספר אירועים חד פעמיים בסולל בונה ארצות חוץ (SBI) אשר הביאו להפסדים של כ-37 מיליון דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה דיווחה שו"ב על רווח נקי של 185 מיליון שקל, גידול של 59% לעומת התקופה המקבילה, על רקע רווח חד פעמי גדול כתוצאה ממימוש החזקות במנהרות הכרמל (כרמלטון) ובחברת נתיבי הצפון.

מניית שיכון ובינוי נסחרה היום בירידה קלה. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של כ-20% ושוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-2.4 מיליארד שקל.

משה לחמני, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, ציין היום כי "אני מודה לטל רז על 6 שנים מלאות אתגרים ועשייה. בתקופתו של טל עמדנו מול לא מעט אתגרים בשוקי ההון בהם אנו פועלים, וטל תמיד ידע לנווט בתוך כל אילו בתבונה וביעילות. טל ימשיך למלא את תפקידו עד למציאת מחליף ותקופת חפיפה מסודרת".

טל רז ציין כי "לאחר שש שנים של התפתחות מקצועית, הכרות עם עולמות תוכן חדשים והתמודדות עם אתגרים משמעותיים, החלטתי לסיים את תפקידי בחברה. אני חש כי הגיעה העת להתפתחות אישית נוספת וכי בתפקידי הנוכחי הגעתי למיצוי. אני מודה ליו"ר הדירקטוריון, חברי הדירקטוריון בעבר ובהווה למנכ"ל הקבוצה, לחברי להנהלה וכלל העובדים על תקופה משותפת , מאתגרת ומלאת משמעות".