שופטת ביהמ"ש לנוער: יש לאשפז קטין בן 14 שהתמכר למשחק "פורטנייט"

"נראה כי משחק המחשב "פורטנייט" מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו", כך התייחסה שופטת ביהמ"ש לנוער לעתירת המחלקה לשירותים חברתיים בעפולה • האפוטרופוסית לדין שמונתה לו על ידי ביהמ"ש ציינה כי הקטין הוא "ילד חמוד ובוגר ומבין שהוא זקוק לעזרה"

אישה מחופשת לשחקנית פורטנייט בכנס / צילום: Reuters
אישה מחופשת לשחקנית פורטנייט בכנס / צילום: Reuters

שופטת בית המשפט לנוער בביהמ"ש השלום בנצרת אילנית אימבר, הורתה על שליחתו של קטין בן 14 להסתכלות בתנאי אשפוז, בין היתר, בשל התמכרות למשחק הרשת "פורטנייט".

בכך נעתרה השופטת אימבר לבקשת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית עפולה, במסגרתה עתרה האחרונה לאשפוזו של הקטין כאמור.

השופטת אימבר קבעה, כי לאור המפורט בבקשה, אשר גובתה בבקשה של פסיכיאטרית מומחית לילדים ונוער ד"ר איילת מגן, ונתמכת בחוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי ד"ר אמיר בן אפרים - "הרי שקיים צורך מידי לבחון את מצבו הנפשי של הקטין לאור התפרצויות זעם, איומים אובדניים תוך החזקת סכין.

עוד ציינה השופטת, כי "נראה כי משחק המחשב "פורטנייט" מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו".

מחוות הדעת שהוגשה יחד עם הבקשה לביהמ"ש עולה, "כי הקטין מוכר למערכת, מסווג כסובל מפוסט-טראומה", כאשר ביהמ"ש נמנע מלהרחיב מעבר לכך בשל צנעת הפרט.

בביקור בית שנערך בטרם הדיון המשפטי, העידה העובדת הסוציאלית שביצעה את הביקור, כי היא התרשמה שהקטין נמצא כל הזמן במחשב "לילות כימים, לא היה מקולח ומוזנח". עוד היא ציינה, כי אמו של הקטין התלוננה באוזנה על כך שבמידה והיא מונעת ממנו את השימוש במחשב, הקטין מתפרץ בזעם כלפיה ובאלימות קשה.

בנוסף, ציינה האפוטרופוסית לדין שמונתה לו על ידי ביהמ"ש, כי הקטין הוא "ילד חמוד ובוגר ומבין שהוא זקוק לעזרה". לפי ההחלטה, על האשפוז הכפוי הוחלט, אך ורק לאחר שביהמ"ש שוכנע כי לא קיימת חלופה אחרת בקהילה, ואחרי שמוצו כל ההליכים האפשריים במסגרת בריאות הנפש.

ב"גלובס" פורסם בעבר, כי לפי מכון המחק TNS (בסקר שביצע עבור בזק) יותר מ-800 אלף ילדים ישראלים בגילאי 6-17 שיחקו במשחק הרשת פורטנייט במשך 260 מיליון שעות במהלך החופש הגדול. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 670 הורים לילדים בגילאי 6-17 ו-790 בני נוער בגילאים 12-17, והוא שופך מעט אור על תופעת ה גיימינג הבולטת של 2018.