יאיר נתניהו מצטרף לטיסה של ראש הממשלה לברזיל

ממשפחת נתניהו נמסר כי "כל הוצאות הטיסה והאירוח של בניו של רה"מ משולמות מכיסה הפרטי של משפחת נתניהו"

יאיר נתניהו  / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

מעורבות בני משפחת נתניהו במדיניות החוץ הולכת וגוברת. רק לפני כעשרה ימים חזרה אשת ראש הממשלה,שרה נתניהו מנסיעה מדינית לגואטמלה, לשם הוזמנה על ידי אשת נשיא גואטמלה, פטרישיה מוראלס והערב אישרו בלשכת ראש הממשלה שבנו השני של נתניהו, יאיר, יצטרף למטוס ראש הממשלה ויטוס לברזיל עם המשלחת המדינית לטקס השבעת נשיא ברזיל ז׳איר בולסונארו, כפי שפרסם לראשונה ברק רביד מערוץ עשר.

נתניהו צפוי להמריא הערב לברזיל ולשהות שם עד יום שלישי הקרוב.

ממשפחת נתניהו נמסר: "כל הוצאות הטיסה והאירוח של בניו של רה"מ כאשר הם מצטרפים לטיסות במטוס ראש הממשלה משולמות מכיסה הפרטי של משפחת נתניהו. כך היה תמיד וכך יהיה גם בנסיעה המתוכננת של יאיר לברזיל".

שמו של יאיר נתניהו מככב בכותרות בחודשים האחרונים בעקבות ריב רשתות הכולל עלבונות אישיים עם השדרנית אופירה ברקוביץ, פרסום סטטוסים המכנים חלקים גדולים של הציבור הישראלי כ"בוגדים" והופעה שנויה במחלוקת ובוטה במיוחד בין כתלי בית המשפט בתל-אביב במסגרת תביעת דיבה נגד פעיל חברתי בשם אייבי בנימין שכתב עליו סטטוס שגוי (ומאז מחק והתנצל, אך התביעה נמשכת). נתניהו נשאל במהלך המשפט מדוע פרסום קריקטורות הנחזות כאנטישמיות ואמר "זו קריקטורה שלא אני עשיתי. אתם בעד הומור לא? 'ארץ נהדרת' וכו'". לשאלת ביהמ"ש למי התכוון במילה "אתם", השיב נתניהו: "אתם זה השמאל". 

לאור הגברת הפעילות שלו ברשתות החברתיות עלתה לאחרונה השאלה האם נתניהו הצעיר מתכנן להתמודד בפריימריז של הליכוד, אך הוא הכחיש זאת ואמר שאין לו כוונה כזו.

לנתניהו מתוכננות בברזיל פגישות עם שרי ההגנה והחוץ, עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו, נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה ונשיא הונדורס חואן אורלנדו ארננדס. בנוסף, ייפגש רה"מ נתניהו עם ראשי הקהילה היהודית בברזיל וישתתף באירועי הקהילה במעמד ראש עיריית ריו דה-ז'נרו.

ברזיל, הגדולה שבמדינות אמריקה הלטינית, היא מעצמה כלכלית בת למעלה מ-200 מיליון איש. היקף הסחר בין ברזיל לישראל עומד כיום על כ-1.12 מיליארד דולר, ולפי הודעת משרד ראש הממשלה הביקור צפוי להגדיל את היקפי המסחר ולקדם את היחסים הכלכליים בין המדינות.