מיזוג בשוק הקנאביס: הרודיום השקעות חתמה על עסקה עם פנאקסיה; המניה מזנקת 13%

על פי ההסכם שנחתם היום בין שתי החברות, פנאקסיה תקבל תחילה 75% ממניות הרודיום, וחלקה יעלה עם עמידה באבני-דרך • הפעילות המועברת היא פעילותה של פנאקסיה בישראל בלבד, כולל יצוא מישראל ומכירה בתוך ישראל - ולא כולל פעילותה של החברה בארה"ב

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

השלד הבורסאי הרודיום  וחברת ייצור הקנאביס פנאקסיה הודיעו היום (א') על חתימת עסקת המיזוג בין החברות. טרם ההודעה עלתה מניית הרודיום בכ-10%, וכעת המניה עולה בכ-3%, מה שמשקף לחברה שווי של 55 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תועבר לתוך הרודיום פעילות פנאקסיה בישראל, הכוללת כיום מפעל ייצור בו מיוצרים רוב מותגי הקנאביס המשווקים בישראל. בתמורה, יקבלו בעלי המניות הקיימים של פנאקסיה 75% מהרודיום עם אישור העסקה.

בהמשך, חלקם של בעלי פנאקסיה בהרודיום עשוי לעלות בהתאם לעמידה באבני-דרך. כך, ברגע שיאושר יצוא קנאביס מישראל, או שיתאפשר בפעול לייצא מישראל פורמולציה שלתוכה יש רק להכניס את חומר הגלם במדינת היצוא, יוקצו לבעלי מניות פנאקסיה עוד מניות כך שיחזיקו ב-85% מהחברה. יצוין כי הממשלה אמורה לדון באישור היצוא ביום ראשון הבא, וייתכן שיאושר כבר במועד זה (אם כי אין וודאות לכך).

כמו כן, אם בעת השלמת העסקה לא יהיו בידי הרודיום 22.5 מיליון שקל, יגדל חלקם של בעלי המניות של פנאקסיה בחברה הממוזגת בשיעור של עד 5% נוספים, תלוי כמה מזומן יהיה חסר. מן ההודעה ניתן להבין כי יש בידי הרודיום כעת כ-16.5 מיליון שקל.

הדיווח מגדיר בצורה מדויקת את גבולות הפעילות של פנאקסיה שתעבור לידי הרודיום. מדובר בכל פעילות בה מיוצא קנאביס מישראל גם אם שוק היעד אינו ישראל (למעט ארה"ב) וכן כל פעילות בה משווק קנאביס בישראל, גם אם מקורו אינו בישראל (וכמובן כל פעילות שבה המקור והיעד הינם בישראל).

החברה מחריגה מההסכם את כל פעילותה בארה"ב (שם היא הקימה מספר מפעלים ומשווקת מוצרי קנאביס בכמה מדינות). החברה מסרה בעבר ל"גלובס" כי אם יאושר היצוא, בכוונתה לרכז פעילותה מחוץ לארה"ב בישראל.

פנאקסיה הוקמה על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט כספין אוף של חברת הרוקחות Tree of Life שהקימו הוריו של סגל. לפנאקסיה מפעל ייצור מוצרי קנאביס שהוא אחד משני מפעלים בלבד המאושרים לייצר מוצרי קנאביס בישראל, תחת רפורמת הקנאביס החדשה, שאמורה להיכנס לתוקף בלעדי ב-31.3.2019. אחרי תאריך זה, ניתן יהיה לשווק בישראל רק קנאביס שיוצר במפעל מאושר.

שניים מתוך שלושה מוצרי הקנאביס המשווקים היום בבתי מרקחת בישראל (כפי שמחייבת הרפורמה) מיוצרים על ידי פנאקסיה: אקסיבן המשווק על ידי חברת רפא ומיוצר מחומר גלם של חברת שיח וכן קנארית המשווק על ידי Cann10 וגם הוא מיוצר מחומר גלם של שיח (המוצר השלישי בבתי המרקחת מיוצר ומשווק על ידי BOL). כמו כן מייצרת פנאקסיה את מוצרי הקנאביס המשווקים בתקנות של טרום הרפורמה על ידי כל המגדלות הקיימות בארץ מלבד תיקון עולם ו- BOL (כולל קנדוק, היום אינטרקיור), שיח, טבע, אדיר ואחרות).

פנאקסיה טרם פרסמה את תוצאות הפעילות שלה, אבל היא תעשה זאת לפני ההצבעה על העסקה על ידי בעלי המניות.

העסקה הנוכחית מגיעה כאמור לאחר ביטול עסקה קודמת למיזוג פעילות מלונות בראון לתוך הרודיום, ככל הנראה בגלל נסיגה של רשת המלונות מן העסקה. הרודיום עדכנה אז כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי רשת מלונות בראון דוחות כספיים ו"הערכת שווי על-ידי מעריך שווי מוכר, שלפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". בהמשך, חשף "גלובס" כי בנקאי ההשקעות רועי אייזנמן העמיד מכשול בפני העסקה, לאחר שהעביר מכתב ובו דרישה לדמי תיווך בשווי של כ-6% מהחברה הממוזגת. אייזנמן היה מי שהפגיש בין בעלי רשת מלונות בראון לבין רואי תמרי, המנכ"ל ובעל השליטה בהרודיום השקעות. הרודיום טענה בתגובה כי היא דוחה את הטענות והדרישות, "שכן מדובר בניסיון לסחוט כספים שלא כדין".

סיבה מרכזית נוספת לביטולה העסקה היה אי מתן אישור מצד חברת הכשרה ביטוח, הנמצאת בשליטת אלי אלעזרא. ביוני העמידה הכשרה מימון בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת מלונות בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה החזקה של עד 20% לפי שווי של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף".