קיטון במינוף ואופק בדיבידנדים: מידרוג העלו את דירוג מנורה מבטחים

העלאת הדירוג נתמכת בקיטון מתמשך בהיקף החוב הפיננסי, בשיפור ביחסי שירות החוב הצפויים של החברה ביחס לתחזית הקודמת בטווח הזמן הקצר והבינוני ובשיפור בפרופיל הנזילות • כלכלני מידרוג מעריכים כי הקיטון במינוף הפיננסי ימשיך גם בשנת 2019

ארי קלמן / צילום: תמר מצפי
ארי קלמן / צילום: תמר מצפי

חברת דירוגי החוב מידרוג העלתה את דירוג האג"ח של קבוצת מנורה מבטחים לרמת Aa2, מרמה של Aa3 אליה ירד הדירוג עוד בשנת 2010. "העלאת הדירוג נתמכת בקיטון מתמשך בהיקף החוב הפיננסי, בשיפור ביחסי שירות החוב הצפויים של החברה ביחס לתחזית הקודמת בטווח הזמן הקצר והבינוני ובשיפור בפרופיל הנזילות", תוך שכלכלני החברה המדרגת מעריכים כי "הקיטון במינוף הפיננסי ימשיך גם בשנת 2019". קבוצת מנורה מבטחים, שבניהול ארי קלמן, מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-188 מיליארד שקל.

מבנה ההחזקות בפירמידת צור שמיר
 מבנה ההחזקות בפירמידת צור שמיר

בין היתר מציינים בחברת הדירוג, כי "בתרחיש הבסיס שלנו לשנים 2019-2020 אנו צופים היקף מקורות של כ-170-210 מיליון שקל בשנה. בהמשך להערכתנו הקודמת, אנו צופים שמנורה פנסיה וגמל תמשיך לחלק דיבידנד יציב בהיקף של כ-40-50 מיליון שקל בשנה, כאשר תרחיש זה מתבסס על הערכתנו להמשך צמיחה בהיקף הנכסים המנוהלים אל מול שחיקה ברווחיות", כשהם מוסיפים כי "חלוקות הדיבידנדים של מנורה פנסיה וגמל בשנת 2018 ופירעון כתבי ההתחייבות הנדחים של שומרה לחברה, כאמור בשנה זו היו גבוהים מהערכתנו הקודמת".

כמו כן, במידרוג מציינים כי "הדירוג נתמך באחזקת שליטה בשלוש אחזקות ליבה בעלות איכות אשראי טובה יחסית - מנורה מבטחים ביטוח, מנורה מבטחים פנסיה וגמל ושומרה ביטוח, ובגמישות פיננסית גבוהה", אשר "מתאפיינת ביחס שירות ריבית ובמינוף בולטים לטובה ביחס לדירוג". במידרוג מעריכים כי "חל שיפור מסוים בנראות הדיבידנדים", ומוסיפים עוד כי "אחזקת שליטה בפעילויות משיקות בתחומי הביטוח וחסכון ארוך טווח, מהווים עוגן לדירוג וכי לחברה גמישות פיננסית גבוהה".

עוד כותבים כלכלני מידרוג כי הם "מביאים בחשבון כי החברה תמשיך לחלק דיבידנדים שוטפים בטווח הקצר-בינוני, בהתחשב בדיבידנדים שיחולקו מהמבטחים וכתלות בשמירת כרית נזילות של קרן וריבית שנה קדימה", כשהם מעניקים לדירוג החברה אופק יציב. נציין כי החוב של מנורה מבטחים כבר דורג בעבר Aa2 על ידי מידרוג, עד שירד ברמה אחת בשנת 2010.