רשות המסים פרסמה הערב עדכון חדש לנוסחת "המס הירוק"

מנתונים ראשוניים עולה רוב הדגמים ההיברידיים והנטענים הנפוצים צפויים לאבד את הטבת המס החל מ-1 באפריל

קיה היברידית / צילום: ח"צ
קיה היברידית / צילום: ח"צ

רשות המסים פרסמה הערב עדכון לנוסחה החדשה של "המס הירוק" לרכב חדש, שפורסמה בתחילת החודש ואמורה להיכנס לתוקף ב-1 באפריל 2019. העדכון הנוכחי נועד לתקן מספר טעויות בנוסחה הראשונית שפורסמה בתחילת ינואר אולם מנתונים ראשוניים עולה כי גם בעדכון החדש רוב כלי הרכב ההיברידיים שנמכרים בישראל, וכמעט כל כלי הרכב ההיברידיים הנטענים, לא ישתבצו בקבוצה ירוקה 2. קבוצה זו שהיא תנאי לזכאות דגם כלשהו להטבת מס הקנייה "היברידית".

כיום נהנים בישראל כלי רכב היברידיים מקבוצה ירוקה ממס קנייה של 30% במקום 83% וכלי רכב היברידיים נטענים ממס קנייה של 20%. הטבה זו אמורה הייתה להיות בתוקף עד ינואר 2020 על פי הוראת שעה של שר האוצר. אובדן הטבת המס בעקבות הנוסחה החדשה פירושו, שהחל מ-1 באפריל יוטל על דגמים היברידיים ונטענים מס קנייה מלא, בניכוי הטבות המס הרגילות (עד 15 אלף שקל), ודגמים רבים יתייקרו בעשרות אחוזים ו/או יבואם יהפוך בלתי כדאי.

הנוסחה נועדה "ליישר קו" עם מבחני הפליטה החדשים והמחמירים, שנכנסו לתוקף באירופה בשנה שעברה (WLTP). אולם בענף הרכב מעריכים כי הנוסחה הישראלית החדשה "הונדסה" כדי להקטין משמעותית את עלות הטבת המס על רכב היברידי למדינה, שב-2018 נעה סביב ה-1.3 מיליארד שקל בעקבות נסיקת המכירות של כלי רכב היברידיים בישראל.