תחרות רק עושה לנו טוב

אחרי שנים של שת"פ עם החברים ברשת 13, נפגוש אותם כמתחרים. נשתדל לתת להם בראש

הסיפור של ה"חדשות" מתחיל כשהאורות כבים. בתשע ודקה. ברגע שהמהדורה נגמרת, והעבודה שוב מתחילה. אצלנו בחברת החדשות קוראים לזה ה"פוסט-מורטם" - אותה ישיבה שבה כל מי שעבדו על התוכנית מתכנסים בדסק. לא עושים לעצמנו הנחות. מה היה טוב, איפה טעינו, מה צריך לתקן ואיך אפשר להשתפר. בבוקר שאחרי סיכום הישיבה נוחת אצל כל עובדי החברה המייל. כבר 25 שנה. אני עוד זוכרת את הישיבות הראשונות, ומאז זה נמשך. רבע מאה. לא נחים על זרי הדפנה.

דווקא בגלל שהפכנו למדורת השבט, למהדורה המובילה בישראל, למי שמספרים מדי ערב את סיפור החיים של המדינה בטוב וברע. אנחנו חושבים על הצופים שלנו, מבינים את האחריות שבאה עם ההצלחה, ומודעים היטב לתפקיד שלנו כתקשורת עצמאית ומחויבת לחיפוש האמת בעת הזו.

צמחנו ביחד אתכם. השתנינו אתכם. רואים את זה על המסך שלנו כמו גם במסדרונות המערכת. התמהיל הבין-דורי והכל-כך ישראלי שמרכיב את החברה שלנו, ואת ישראל, אבל הרעב נשאר. בחיי שלפעמים אני מסתכלת בהשתאות על החברים שלי, שכבר רצים על הקווים כל-כך הרבה שנים ועדיין משתוקקים להבקיע כל ערב עם כותרת מהדהדת שתעצב את סדר היום הבא. כאילו רק אתמול התחילו.

מי כמונו יודעים שאין רגע חסד. שצריך לעבוד קשה כדי זכות באמון של הצופים בכל פעם מחדש. משתדלים לבעוט, לנשוך, לחקור, להתעניין ולעניין, להאיר זרקור איפה שצריך וגם לעזור למי שאין לו קול. במידת האפשר, באווירה שלא תמיד אוהדת. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר, ואם צריך גם לא תמיד הולכים לישון. כי לעשות חדשות בחברת החדשות המובילה של ישראל זו זכות גדולה, ונדמה לי שזה הדבר שמחבר את כולנו. הצעירים והוותיקים, אלה שאתם מכירים מהמסך, וכל-כך הרבה אנשים מעולים שעובדים מאחורי המצלמה כדי לעשות עבורכם חדשות במקצוענות עיתונאית בלתי מתפשרת. חדשות שאינן עושות הנחות לאיש, שמייצגות ריבוי דעות והשקפות, ומנסות להשתכלל עם רוח הזמן והטכנולוגיה.

עכשיו אנחנו ניצבים בפני אתגר חדש: מעידן של 3 זכייניות בראשית שנות ה-90 תחת ערוץ 2 - לשתי זכיינות, דרך הפיצול הגענו כעת לבית אחד. קשת 12. אחרי שנים של שיתוף-פעולה מוצלח עם החברים ברשת 13 אנחנו נפגוש אותם עכשיו ראש בראש, ותסמכו עלינו שנשתדל מעכשיו גם לתת להם בראש.

אם אני יכולה להעיד משהו על החברה הזו, שבה אני עובדת כבר יותר מ-25 שנה (כאן היה צריך להוסיף אימוג'י נדהם איך ולאן עבר הזמן...), ברור לי שנמשיך באותה הדרך. ה-DNA שלנו מוטבע כל-כך עמוק, שנוכל גם לשינוי הזה ונצמח ממנו. תחרות רק עושה לנו טוב. אין בנו שאננות, ולא לאות. כבר אמרנו.

הרגע החשוב ביום הוא זה שבו חושבים על הסיפור הבא, איך להביא אליכם אמת במציאות המורכבת שלנו. לשם כך התכנסנו. מהערב רק בערוץ 12. אותה מהדורה. אותם אנשים ועבורי - גם אותה משפחה ובית. מחכים לכם שם.

הכותבת היא הפרשנית המדינית של החדשות