רשת וקשת מאיימות בצעדים משפטיים נגד הרשות השנייה בגין תקלות בשידור

טוענות לתקלות חוזרות ונשנות בשידור שמבריחות צופים ופוגעות בהכנסות • דורשות לאפשר להן להעביר את השידור עצמאית ישירות לפלטפורמות - ולא דרך מרכז הבקרה של הרשות השנייה

קשת ורשת דורשות מהרשות השנייה לשנות את תנאי הרישיונות, המחייבים אותן להעביר את שידוריהן באמצעות מרכז השידור והבקרה של הרשות ולאפשר להן להעביר אותם באופן עצמאי ישירות לפלטפורמות - כך נודע ל"גלובס".

על רקע התקלות בשידורי הערוצים המסחריים, פונות היום (ד') קשת 12 ורשת 13 לרשות השנייה, שממרכז הבקרה שלה מועברים השידורים לצופים, ומאיימות בנקיטת צעדים משפטיים נגדה אם התקלות לא יתוקנו. כיום הרשתות אף נושאות בעלויות מימון בהיקף מיליוני שקלים כל שנה בשל השימוש במרכז הבקרה של הרשות. 

באמצעות משרד עורכי הדין קריספין-רובינשטיין-בלכר, פנו קשת ורשת במכתב למנכ"ל הרשות השנייה, ניר שוויקי, והתייחסו לתקלות קשות חוזרות ונשנות בשידורי הערוצים, כמו החשכת מסך ותמונה מרצדת, שפוגעות בחוויית הצפייה "ומסבות נזק משמעותי ביותר לערוצים המסחריים, לרבות בגין תקלות בזמן שידור פרסומות".

לרשתות השידור המסחריות יש אמנם אפשרות טכנית להעביר את השידורים שלהן ישירות להוט ול-yes, אולם על-פי החוק הן מחויבות להעביר את השידור למרכז הבקרה של הרשות השנייה, שמעבירה את השידור לבתי הצופים. מהמכתב עולה כי בדיקה שנערכה על-ידי אחד מהערוצים מצביעה על כך שמקור התקלה הוא בשידור המועבר ממרכז השירות של הרשות, והתקלה מופיעה אך ורק בשידורים המופצים באמצעות הרשות, ולא מופיעה בשידורים המופצים באמצעות פלטפורמות OTT.

עוד עולה מהמכתב כי נציגיהן של רשת וקשת פנו לרשות השנייה בדרישה לתיקון דחוף של התקלות, אך "עד כה דבר לא נעשה, ונזקי הערוצים המסחריים הולכים וגדלים".

כאמור, קשת ורשת דורשות מהרשות השנייה לתקן את התקלות באופן דחוף ולעדכן אותן בנוגע למהות התקלות, מקורן והצעדים שננקטו כדי לוודא שלא יתרחשו שוב. רשתות השידור טוענות שאם הרשות איננה יכולה לתקן את התקלות באופן מיידי ולוודא כי לא יחזרו, עליה לאפשר להן להעביר ישירות את השידורים לחברות הכבלים והלוויין. עוד הן דורשות כי התקלות יתוקנו עד היום בשעה ארבע, ולא, כאמור, ישקלו לנקוט בצעדים משפטיים.

עוד מבקשות רשתות השידור לתקן בהקדם את ההוראות הקבועות ברישיונות, המחייבות אותן להעביר את שידוריהן דרך הרשות השנייה. "הואיל ומבחינה טכנית באפשרותם של הערוצים המסחריים להעביר את שידוריהם במישרין לכל פלטפורמת שידור, אין כל טעם בהעברת שידור דרך דרך המש"ב, אשר בעלויות תפעולו נושאים הערוצים המסחריים בעצמם באמצעות דמי הרישיון הגבוהים שהם משלמים לטובת מימון פעילותה של הרשות השנייה.

"התקלות החמורות בשידור המועבר על-ידי המש"ב והיעדר הטיפול בהן ממחישים היטב את הצורך הדחוף בביטול המש"ב והעברת השידורים על-ידי הערוצים ביעילות ובעלות נמוכה ישירות לפלטפורמות השידור".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "אתמול אחר-הצהריים אותרה תקלה נקודתית באחד הרכיבים במרכז השידור של הרשות. התקלה גרמה לריצוד בתמונה, היא טופלה, והמצב חזר לתקנו כעבור מספר שעות".