איילת שקד: "יש נגדי מתקפה משולחת רסן, שקרית ומסיתה, האשמות שווא ובדיות"

על רקע פרשת אפי נוה, מוסרת כעת איילת שקד, שרת המשפטים ויו"ר הוועדה לבחירת שופטים, דברים בכנס "סמינריון משפט עברי" לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט • "אני מתכוונת לכהן כשרת משפטים ארבע שנים נוספות עד שאשלים את המהפכה שהתחלתי"

איילת שקד / צילום: רפי קוץ
איילת שקד / צילום: רפי קוץ

"בימים האחרונים יש נגדי מתקפה משולחת רסן, שקרית ומסיתה, האשמות שווא ובדיות", אמרה היום איילת שקד, שרת המשפטים ויו"ר הוועדה לבחירת שופטים, בכנס  "סמינריון משפט עברי" לזכרו של עו"ד יעקב וינרוט. זאת על רקע פרשת אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי-הדין המתפטר, במסגרתה חשוד נוה בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים.

"אבל המתקפה המאכזבת מכולן היא המתקפה מצד ח"כיות מהשמאל", המשיכה שקד. "כאלה שעבדתי איתן בכנסת בצורה ישרה, הגונה. הן מכירות אותי היטב. אנחנו חלוקות אידיאולוגית, אבל ראיתי בהן חברות לעבודה. כולן נשים. וזו האכזבה שלי. הן מנצלות את הפרשה האחרונה לקמפיין פוליטי אישי ומכוער. המתקפות הפוליטיות משמאל לא ירפו את ידי. אני מתכוונת לכהן כשרת משפטים ארבע שנים נוספות עד שאשלים את המהפכה שהתחלתי".

כזכור, אתמול נחשף כי נוה נחקר בלהב 433 (יאח"ה) בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. אחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. המעשים המיוחסים לנוה נוגעים לחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא צלח.

מוקדם יותר היום, ועל רקע מעצר הבית בו נתון ב-8 הימים הקרובים, הודיע נוה על התפטרותו מתפקידו כיו"ר הלשכה.

באופן אבסורדי, מארגנת הכנס היא לשכת עורכי-הדין שנוה אשר עמד בראשה עד לפני מספר שעות הוא החשוד המרכזי בפרשה. בהזמנה המקורית לכנס שנשלחה כבר לפני מספר שבועות נכתב כי נוה ישא דברים בפתח הכנס, בעוד ששמה של שקד נעדר מההזמנה.

נזכיר כי נגד נוה עומד ותלוי גם כתב אישום בפרשת ביקוורת הגבולות, במסגרתו נטען כי סייע לחברתו לעבור במעבר הגבול ביציאה מישראל בדרכם לחופשה בתאילנד, ובכניסה לישראל בחזרתם מהחופשה, וזאת ללא הצגת דרכון. עם הגשת כתב האישום נגדו בחודש שעבר התפטר נוה מחברותו בוועדה לבחירת שופטים.

חזקת החפות: חקירת המשטרה בעניין זה נמצאת בראשיתה. יודגש כי כל המעורבים בה ובהם אפי נוה הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.