מנדלבליט ייפגש עם נציגי נתניהו לדון בבקשה לדחות השימוע

בד בבד עם קביעת הפגישה, הבהיר היועמ"ש כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, אשר החל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסידרו ומתנהל כמתוכנן

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו/ צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו/ צילום: אוהד צויגנברג ידיעות אחרונות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זימן את ב"כ ראש הממשלה עו"ד נבות תל צור ועו"ד עמית חדד לשיחה בנושא מועד פרסום החלטתו בנוגע לכתב אישום נגד ראש הממשלה.

במכתב תשובה ששלח מנדלבליט לתל-צור הבהיר היועמ"ש כי כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, אשר החל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסידרו ומתנהל כמתוכנן. בתוך כך, הסכים היועץ המשפטי לממשלה לקיים בשבוע הבא פגישה בעניין זה, על פי בקשתם של עורכי הדין של נתניהו.

"הפגישה תעסוק בעניין זה בלבד, ולא תעסוק בשום נושא אחר" כתב לתל-צור, עורך הדין גיל לימון, עוזר בכיר ליועץ מנדלבליט אשר השיב בשמו.

מכתבו של לימון, שנשלח מטעמו של מנדלבליט הוא במענה לבקשת נתניהו מלפני כמה ימים שלא לקבל החלטה לפני מערכת הבחירות ולקבל לידיו את חומרי החקירה. "הריני להבהיר בנוגע לכלל תיקי החקירה המכונים 1,000, 2,000 הועברו חומרי החקירה מן המשטרה לפרקליטות בחודש פברואר 2018. בעקבות השלמות חקירה הועברו חומרים נוספים בחודש ספטמבר ונובמבר 2018. בתיק 4,000 הועברו חומרי החקירה בתחילת חודש דצמבר", כתב לימון.

עוד הוא מציין: "ככל שלאחר השלמת בחינת חומרי החקירה, יחליט היועץ המשפטי לממשלה לשקול להעמיד לדין את מרשך, הרי אז תוזמן לשטוח את טענותיו באשר לאפשרות העמדתו לדין, כמקובל, בטרם תתקבל החלטה סופית. במסגרת זו יועמד למרשך ליבת חומר החקירה".

באשר למועד ההודעה כותב לימון "הליך בחינת החומר הוא הליך מקצועי, מנוהל בהתאם לדרכי העבודה המקובלות ביחס לתיקים אחרים, באופן ענייני וסדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי".

לימון אף מפנה להודעת פרקליט המדינה שי ניצן ב-19 בדצמבר בעת ועידת "גלובס" על התחלת העבודה על התיק בן 800 העמודים. "הודעה זו פורסמה לפני שהוחלט על הקדמת הבחירות".