נתניהו נפגש עם נשיא צ'אד: "חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי הכריזו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות • "הקשרים עם צ'אד הם חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי, הבטחתי לכם שזה יהיה. יהיו שם בשורות גדולות. יהיו עוד מדינות", כך לדברי רה"מ נתניהו

 נתניהו ונשיא צ'אד \ צילום: קובי גדעון /לע"מ
נתניהו ונשיא צ'אד \ צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (א') בארבע עיניים עם נשיא צ'אד אידריס דבי בנג'מנה, בירת צ’אד. לפני כשעה הוא נפגש עם שר החוץ של צ'אד מהמט זנה (Mahamat Zene) אשר יצא לקבלו בשדה התעופה.

לפני ההמראה אתמול בלילה אמר נתניהו, המשמש גם כשר בטחון ושר חוץ שמדובר בנסיעה שהיא פריצת דרך, "צ’אד שהיא מדינה מוסלמית ענקית הגובלת בלוב ובסודן. הקשרים איתה הם חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי, הבטחתי לכם שזה יהיה. יהיו שם בשורות גדולות. יהיו עוד מדינות". לדבריו, חידוש וביסוס הקשרים בין ישראל לצ׳אד "מעלה זעם אצל איראן ואצל הפלסטינים שמנסים למנוע זאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי הכריזו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, שני הצדדים חתמו על מזכר רשמי לחידוש היחסים בין המדינות. עוד על הפרק, עסקאות בתחום החקלאות וציוד צבאי, ונשק. נתניהו יחזור לישראל היום בלילה.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה אתמול כי היא תדרוש ממשרד ראש הממשלה את הלו"ז המלא של הפגישות בצ׳אד, ורשימות המשתתפים "על מנת לוודא שלא נסגרות שם עסקאות מכירת נשק מפוקפקות".

"חשוב להרחיב ולפתח את יחסי החוץ אבל חשוב גם לבחון עם מי ובאיזה מחיר. נתניהו מתרחק באופן שיטתי מהדמוקרטיות הליברליות ומבסס יחסים עם דיקטטורים שאחראים על רדיפת להט"ב ומעצר עיתונאים. רבות ממערכות היחסים האלה מתבססות על סחר בנשק ולכן אפנה למשרד ראש הממשלה כדי לחשוף את הלו"ז המלא של הביקור ורשימת המשתתפים על מנת לוודא שלא נסגרות שם עסקאות מכירת נשק מפוקפקות" אמרה זנדברג.