אלתא תמכור לפינלנד מכ"מים רב-משימתיים בעשרות מיליוני דולרים

הצבא הפיני בחר במכ"מים של אלתא בתום מכרז שקיים בנושא, ואל הישורת האחרונה שלו הגיעה לצד אלתא חברה אירופאית • באלתא אמרו היום ל"גלובס" כי בהיותם רב-משימתיים, המכ"מים שימסרו לצבא הפיני יוכלו לפעול בו זמנית כך שיזהו ירי ארטילרי וגם פעולות של ריגול אווירי, ובכך יוכלו להגביל משמעותית תנועה אווירית של כוחות עוינים באזורים שונים

חברת הבת של התעשייה האווירית, אלתא מערכות, חתמה על עסקה לאספקת מכ"מים רב-משימתיים לצבא פינלנד. באלתא סירבו לנקוב בהיקף העסקה ובמספר המכ"מים שיימסרו במסגרתה לפינלנד, אך גורמים בשוק הביטחוני העריכו כי מדובר בהתקשרות בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים.

הצבא הפיני בחר במכ"מים של אלתא בתום מכרז שקיים בנושא, ואל הישורת האחרונה שלו הגיעה לצד אלתא חברה אירופאית. המכ"מים שאלתא תספק משתייכים למשפחת המכ"מים MMR, שאליה משתייכים גם המכ"מים שמשמשים את מערכת ההגנה האקטיבית מפני רקטות - כיפת ברזל.

מדובר במכ"מים קטנים יותר מאלה שמשמשים את מערכת כיפת ברזל, והדגם שלהם מכונה C-MMR. מערכות אלה מאפשרות זיהוי של ירי רקטות, פגזי ארטילריה ופצצות מרגמה ובכוחם לספק התרעה על שיגורים כאלה.

באלתא אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי בהיותם רב-משימתיים, המכ"מים שימסרו לצבא הפיני יוכלו לפעול בו זמנית, כך שיזהו ירי ארטילרי וגם פעולות של ריגול אווירי, ובכך יוכלו להגביל משמעותית תנועה אווירית של כוחות עוינים באזורים שונים.

מנכ"ל אלתא יואב תורג'מן אמר היום כי המערכות יסופקו לפינלנד ב-2021, וציין כי החברה כבר מכרה ברחבי העולם יותר מ-100 מערכות מכ"ם ממשפחת ה-MMR: "מערכות אלה נותנות מענה למגוון רחב של צרכים מבצעיים, תוך יצירת תמונה אווירית מלאה ומענה למגוון רחב של איומים".

תורג'מן הוסיף וציין כי אלתא נערכת למכרזים נוספים לקראת רכש של מכ"מים הן בפינלנד ובמדינות נוספות באירופה.

מנכ"ל אלתא מערכות יואב תורג’מן / צילום: תעא
 מנכ"ל אלתא מערכות יואב תורג’מן / צילום: תעא

זאת עסקה שנייה של התעשייה האווירית עם צבא פינלנד במהלך השנה האחרונה: בקיץ האחרון התע"א דיווחה כי תספק לחיל הים של פינלנד טילי ים-ים מסוג גבריאל וזאת בהיקף של 162 מיליון אירו. במסגרת אותה עסקה סוכם על אופציה לעסקת המשך להצטיידות נוספת בטילים ובהיקף של יותר מ 190 מיליון אירו.

גורמים ביטחוניים העריכו כי במסגרת העסקה תע"א תמסור לפינלנד את הגרסה המתקדמת של טילים מסוג זה, גבריאל-5.