המאבק נמשך: "גלובס" ערער על החלטת השלום לאסור על פרסום שם החשודות בפרשת אפי נוה

הבוקר הגיש "גלובס" לביהמ"ש המחוזי בת"א את ערעורו על החלטת שופט בימ"ש השלום עלאא מסארווה, שדחה אתמול את הבקשה להתיר לפרסום את שמותיהן של עורכת הדין והשופטת החשודות בפרשת אפי נוה • דיון בערעור יתקיים בתחילת השבוע הבא

עו"ד אפי נוה / צילוט: קוקו
עו"ד אפי נוה / צילוט: קוקו

המאבק בצווי איסור הפרסום על פרשת אפי נוה נמשך: הבוקר (ה') הגיש "גלובס" לבית המשפט המחוזי ערעור על החלטת שופט בית משפט השלום, עלאא מסארווה, לאסור את פרסום שמותיהן של שתי החשודות העיקריות בפרשה לצדו של נוה - שופטת שלום מכהנת ועורכת דין, בת זוגו של שופט שלום מכהן.

נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר, חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. המעשים המיוחסים לנוה נוגעים לחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית המשפט השלום כשופט מחוזי.

אתמול (ד') נערכו בבתי המשפט בתל-אביב שני דיונים הנוגעים לבקשת "גלובס" להסיר את צווי איסור הפרסום שהוטלו על הפרשה. בבוקר החליט שופט המחוזי, ציון קאפח, לצמצם את תחולתו של צו איסור הפרסום, כך שניתן יהיה לפרסם פרטים נוספים על חקירת הפרשה, אך השהה את החלטתו עד לאמצע השבוע הבא, על-מנת לאפשר לעורכי הדין של החשודות לערער על כך לבית המשפט העליון. ממה שעלה בדיון, חששם של עורכי הדין נוגע בעיקר לאפשרות כי יפורסמו מסרונים שהוחלפו בין הדמויות המרכזיות בפרשה.

בהתייחסו לחומרי החקירה החסויים בתיק, קבע השופט קאפח כי אלה מעלים "חשדות לא מבוטלים" לביצוע עבירה. בנוסף הביע קאפח את מורות-רוחו מצו האיסור הגורף שהוטל על הפרשה. "אין מחלוקת על כך שהפרשה מעלה עניין ציבורי מהמעלה הראשונה, ואין להפריז בחשיבות הדברים. הותרת איסור הפרסום כפי שהוא מוסיפה על העלטה ועל המבוכה וגורמת נזק לכל הנוגעים בדבר", קבע קאפח.

אמש נערך דיון בבית משפט השלום בבקשה להתיר את פרסום שמותיהן של עורכת הדין והשופטת. למרות דבריו הנחרצים של השופט קאפח מהבוקר, ולאחר ששמע באריכות את טיעוני אמצעי התקשורת ועורכי הדין של החשודות - החליט השופט מסארווה להותיר את איסור הפרסום על שמותיהן של החשודות.

דעתו של שופט המחוזי קאפח לא נעלמה מעיניו של מסארווה, שציין בהחלטתו כי "האינטרס הציבורי מובהק לפרסום. הדברים מצאו ביטוי בהחלטתו של כבוד בית המשפט המחוזי. אכן עיכובו של שופט או של עורך דין, חקירתו, שחרורו, לאחר מכן בתנאים מגבילים כאלה ואחרים - כל אלה כרוכים באינטרס ציבורי מובהק בפרסום".

למרות זאת, כאמור, הורה השופט על הותרת איסור הפרסום על כנו. שופט השלום מסארווה ציין: "אין בלבי שום ספק כי פרסום שמות החשודות עלול לגרום להן נזק חמור. מדובר בחשדות לשוחד מיני. פרסום שכזה בעניינה של השופטת ועורכת הדין עלול לפגוע בהן ובמשפחותיהן פגיעה קשה".

עוד קבע השופט, בהתייחס לטענה כי חומרי החקירה בפרשה הושגו תוך כדי ביצוע עבירה: "החשד הסביר עבר את הסף הנדרש, ואולם נוכח הטענה כי מדובר בפגיעה קיצונית, וכאשר מדובר בחדירה לטלפון אישי של המעורבים - יש להשאיר שוליים של ביטחון".

בכתב הערעור שהגיש "גלובס", באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, נטען כי החלטת מסארווה "מעוררת תחושה קשה כי בית המשפט הנכבד שומר ומגן ביתר שאת על חבריו - השופטת ואשת השופט". 

הדיון בערעור צפוי להתקיים בתחילת השבוע הבא בפני שופט המחוזי ציון קאפח.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשה, ובהם גם אפי נוה, הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי. החשודים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.