האופציות של אהוד ברק באינטרקיור כבר שוות 47 מיליון שקל; כשליש מהן ניתנות למימוש מיידי

אסיפת בעלי המניות של אינטרקיור אישרה ביום חמישי את סבב הגיוס בחברה בהובלת המיליארדר גארי פיגל ובהשתתפות מייסד WeWork אדם נוימן, וכן תנאי הכהונה של כל בעלי התפקידים הבכירים, כולל היו"ר, אהוד ברק • המניה עולה בכ-6% ומשקפת לחברה שווי של יותר מ-1.1 מיליארד שקל

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: איל יצהר

אסיפת בעלי המניות של אינטרקיור אישרה ביום חמישי האחרון ברוב של יותר מ-99% את כל הנושאים שעלו לסדר היום, ובהם: סבב הגיוס בחברה בהובלת המיליארדר גארי פיגל ובהשתתפות מייסד WeWork אדם נוימן, וכן תנאי הכהונה של כל בעלי התפקידים הבכירים בחברה, כולל היו"ר, אהוד ברק, לשעבר ראש ממשלת ישראל.

שוויה של חברת הקנאביס אינטרקיור  ממשיך לנסוק, והיום (א') המניה משקפת לחברה שווי של יותר מ-1.1 מיליארד שקל, כשהיא עולה ביותר מ-6%. בעקבות זאת, שווי חבילת האופציות של ברק מגיע לכ-47 מיליון שקל, מהם כשליש ניתנים למימוש כבר היום.

משקיעי סבב הגיוס של החברה, שצפוי להיות מאושר מחר, נכנסו לאינטרקיור במחיר של כ-4.4 שקלים למניה - מחיר שהיווה אז פרמיה של 37% על מחיר המניה - אבל כעת הם כבר מורווחים 190% על השקעתם.

בחודשים האחרונים, אשתו של גארי פיגל, יעל פיגל, רכשה מניות אינטרקיור בבורסה, וכבר הגיעה להחזקה של 14% בחברה, שעבורם שילמה עשרות מיליוני שקלים. הרכישות של פיגל נותנות רוח גבית לעליות במניה. עם השלמת הסכם ההשקעה, ניתן יהיה לראות מה חלקם המשותף של בני הזוג פיגל בחברה, שכיום היא בשליטת משקיע הביומד אלכס רבינוביץ', שמונה במסגרת האסיפה גם למנכ"ל החברה.

אינטרקיור היא כעת בעלת המניות היחידה בחברה קנדוק, אחת מחלוצות גידול הקנאביס בישראל, ואחת מארבע חברות בישראל בעלות אישור גידול קנאביס בתקן GAP, החיוני לשיווק קנאביס בישראל החל מסוף מארס.

הכנסות קנדוק במחצית הראשונה של 2018 עמדו על 3.1 מיליון שקל (אין עדיין דיווח על רווח לתקופה זו). בשנת 2017 עמדו ההכנסות על 6.1 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת השנה הקודמת. הרווח הגולמי עמד על 3.5 מיליו שקל (גידול של 20%). הרווח התפעולי היה 0.9 מיליון שקל, לעומת 2.7 מיליון שקל ב-2016, והרווח הנקי היה 0.6 מיליון שקל, לעומת 2.7 מיליון שקל ב-2016. השינויים ברווחיות התפעולית והנקיה נובעים בעיקר מירידה חד פעמית בערך הנכסים הביולוגיים של החברה בעקבות רפורמת הקנאביס של היק"ר.

אינטרקיור אינה מבססת את עתידה על השוק המקומי או על הפעילות הקיימת של קנדוק, אלא רואה בניסיון ובידע של קנדוק כלי להתרחב בשוק הקנאביס העולמי, ובכוונתה על פי הצהרותיה לפעול ב-10 טריטוריות שונות עד סוף השנה. כמו כן, היא מתכננת הנפקה בנאסד"ק במחצית השנה הקרובה.

הפעילות בטריטוריות החדשות תבוסס הן על הקמה של פעילות מקומית עם שותפים, והן על ייצוא מישראל עם האישור הסופי לייצוא הצפוי בסוף השנה. בינתיים שני מיזמים כאלה נמצאים בשלב מזכר ההבנות.