שירות המפות של גוגל יתחיל לבחון פיצ'ר ניווט מבוסס AR

השירות שבקרוב יהיה זמין לכלל המשתמשים יראה לאן ללכת באמצעות צילום אותנטי של סביבת המשתמש • מטרת הפיצ'ר היא להפוך את הניווט לפשוט ואינטואיטיבי יותר • בגוגל מתכוונים להגביל את השימוש בממשק בשל סיבות בטיחות ושמירה על עמידות הסוללה

גוגל מאפס/ צילום: שאטרסטוק
גוגל מאפס/ צילום: שאטרסטוק

פיצ'ר חדש באפליקציית Google Maps שמאפשר ניווט בעזרת טכנולוגיית מציאות רבודה (AR) יהיה זמין בקרוב עבור קבוצה מצומצמת של משתמשים נבחרים, ולאחר תקופת בחינה וניסיון יהיה זמין גם לכלל המשתמשים באפליקציה, כך גוגל אמרה לוול סטריט ג'ורנל, ואף אפשרה לעיתון הצצה ראשונה לפעולת הפיצ'ר החדש.

הפיצ'ר, שנחשף לראשונה בוועידת המפתחים של גוגל I/O בחודש מאי, גורם לכך שבמקום לנווט על פני מפה, המשתמש יראה צילום של הסביבה שלו, כאשר על גביו יופיעו חיצים תלת מימדיים שידריכו אותו לאיזה כיוון ללכת. מטרת הפיצ'ר היא להפוך את הניווט לפשוט ואינטואיטיבי יותר עבור המשתמש.

למרות זאת, השימוש באפליקציה במצב ניווט AR לא תתאפשר לאורך זמן, ממספר סיבות. ראשית, עבור בטיחות המשתמשים שעלולים לא להסתכל על סביבתם, ושנית, מכיוון שהפעלת הפיצ'ר דורשת שימוש בכמויות גדולות של דאטה במכשיר ומביאה לבזבוז מהיר של חיי הסוללה. בנוסף, השימוש בפיצ'ר נועד להכוונה בזמן הליכה בלבד ולא בזמן נהיגה, שוב מסיבות הנוגעות לבטיחות. גוגל לא מתכוונת שהפיצ'ר יחליף בשלב זה לחלוטין את הניווט הסטנדרטי בעזרת מפה, אלא רק יסייע מדי פעם בנקודות בהן קשה יותר להתמצא. המשתמשים עבורם הפיצ'ר יהיה זמין בקרוב בגרסת הבטא הם אלה שמספקים ביקורות על האפליקציה בתדירות גבוהה.