גוש הימין מתחזק, העבודה והמחנה הדמוקרטי נושקות לאחוז החסימה: סקר הסקרים בפעם האחרונה לפני הבחירות

שלושה ימים לבחירות, הסקרים האחרונים פורסמו הערב • מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה? • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר של מערכת הבחירות הלוהטת

■■■ אין לכם למי להצביע? מאץ' הבחירות של גלובס יעזור לכם להחליט ■■■

הסקרים האחרונים בהחלט למערכת הבחירות מועד ב' פורסמו הערב בחדשות 12 ו-13, ולפיהם צפוי שוויון של 32 מנדטים בין הליכוד וכחול לבן. שני הסקרים חוזים כי עוצמה יהודית של איתמר בן גביר תיכנס לכנסת עם 4 מנדטים בניגוד לדעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהכריע היום כי יקרא לבוחרי ימין שלא להצביע למפלגה. הרשימה המשותפת מקבלת 10 ו-12 מנדטים בשני הסקרים, ואילו ימינה וישראל ביתנו זוכות שתיהן ל-9 מנדטים לפי חדשות 13 ול-8 מנדטים לפי 12. יהדות התורה עם 7-8 מנדטים, וש"ס עם 6-7. המחנה הדמוקרטי לא מצליח להתרומם בישורת האחרונה ונשאר עם 5-6 מנדטים, ואילו העבודה-גשר ממשיכה במגמת ההיחלשות עם 4-5 מנדטים בלבד.   

ממוצע 5 הסקרים האחרונים מצביע על יתרון קל לליכוד על פני כחול לבן. שלושה ימים לבחירות, זו תוצאה שאמורה יחסית להניח את דעתו של נתניהו, שיודע שהיסטורית תוצאות הליכוד מוערכות בחסר בימים שלפני ההצבעה. ועדיין, אם כך תיראה המפה הפוליטית ביום רביעי בבוקר, לנתניהו לא תהיה אפשרות להקים ממשלת ימין בלבד ללא אביגדור ליברמן וישראל ביתנו. כוחו של האחרון אמנם נחלש מעט בשבועות האחרונים, אבל הוא עדיין עשוי להיות זה שיכריע כיצד תיראה הממשלה הבאה. 

אם יש דבר אחד שכל הסוקרים מסכימים עליו, זה שמצבן של מפלגות השמאל המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר בכי רע. שתיהן בשלב זה בסכנת מחיקה, וכל שדרוש הוא סחף קל שבקלים לכיוון כחול לבן כדי שזה יקרה. ייתכן שאנחנו עומדים בפני הרגע הזה בהיסטוריה הישראלית שבו מפלגת העבודה התרסקה סופית ונותרה מחוץ לכנסת, ובתרחיש לא סביר אם כי לא בלתי אפשרי, היא תיקח איתה גם את הגלגול החדש של מרצ. הימין החדש עמדה על 6 בסקרים האחרונים לפני בחירות אפריל, וכולנו יודעים איך זה נגמר. 

אחרי שבועות ארוכים של קיפאון בסקרים ותוצאות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, השבוע האחרון בהחלט מספק אקשן בתחום ומרמז ללילה מורט העצבים שצפוי ביום שלישי. אם כך ייראו גם המדגמים של ערוצי הטלוויזיה, אף אחד לא יילך לישון. 

מספר המנדטים בגרף הממוצע לא בהכרח מסתכם ב-120, משום שמפלגת עוצמה יהודית נמצאת בחלק מהסקרים מעל אחוז החסימה ובחלק מתחתיו.

להלן פירוט חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת:

סקר חדשות 13 מתאריך 13 בספטמבר
סקר חדשות 12 מתאריך 13 בספטמבר 
 סקר מעריב ו-103FM מתאריך 13 בספטמבר 
 סקר כאן 11 מתאריך 12 בספטמבר  
סקר ישראל היום ו-i24 News מתאריך 12 בספטמבר 

פירוט הסקרים: