נסגר התיק נגד מיכאל קופילובסקי, בכיר לשעבר בנתיבי ישראל

לפני יותר מ-3 שנים נחקר קופילובסקי בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתיבי ישראל • בא-כוחו: "לצערנו, שהות של ימים ארוכים במעצר ו-3 שנים של יאוש, חוסר מעש וצער – אינם ברי-תיקון, ולא ניתן יהיה להחזיר את מצבו לקדמותו למרות סגירת התיק"

נתיבי ישראל / צילום: תמר מצפי
נתיבי ישראל / צילום: תמר מצפי

בשורות משמחות למיכאל (מיכה) קופילובסקי, בכיר לשעבר בנתיבי ישראל: המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה בראשות עו"ד דן אלדד הודיעה היום (ג') לבא-כוחו של קופילובסקי, עו"ד עפר ברטל, על ההחלטה לסגור את התיק נגד מרשו.

לפני יותר מ-3 שנים נחקר קופילובסקי בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתיבי ישראל, והוא נאלץ לשהות במעצר במשך ימים רבים. באותו זמן פורסם גם שמו, והתפרסמה תמונתו באולם המעצרים.

עו"ד עפר ברטל ממשרד ברטל-כהן מסר בשמו של קופילובסקי כי באותה עת קופילובסקי הושם מאחורי מחיצת זכוכית שמפרידה "בין האנשים החופשיים לבין אלה שיד החוק הכבדה אוחזת אותם בגרונם. מן הסתם, ילדיו הקטינים, רעייתו, הוריו וכל סביבתו הקרובה נחשפו אז לפרסומים שלא הוסיפו לו כבוד".

אם אין די בכל אלה, מזכיר ברטל, אף חברת תשתיות לא חפצה להעסיק אותו, שכן היא חששה מהשם הרע שידבק בה עקב העסקתו. "כך, מתפקיד של ממלא-מקום מנכ"ל נתיבי ישראל, שעסק במאות פרויקטים בשווי של מליארדי שקלים - הפך למוקצה, בשוק היחיד שיכול היה לספק לו תעסוקה. בעת שפורסמה המלצת המשטרה להעמידו לדין - שוב עברו הוא ומשפחתו את אותו תהליך".

לדברי בא-כוחו של קופילובסקי "סוף-סוף, לאחר יותר מ-3 שנים ולאחר שני דיוני שימוע ארוכים במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, קיבלה המדינה את טענותינו וסגרה את תיק החקירה נגדו".

עו"ד ברטל הוסיף כי "לצערנו, שהות של ימים ארוכים במעצר ו-3 שנים של יאוש, חוסר מעש וצער - אינם ברי-תיקון, ולא ניתן יהיה להחזיר את מצבו לקדמותו למרות סגירת התיק. יחד עם זאת, מוטב מאוחר, ואנו מודים לעו"ד דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, על החלטתו לסגור את התיק".