טראמפ: אובמה קיבל פרס נובל לשלום, אני לעולם לא אקבלו

טראמפ: "ראש ממשלת יפן, שינזו אבה ננתן לי עותק יפהפה של מכתב שהוא שלח לוועדת פרס נובל . נאמר שם שיפן מינתה אותי לקבל את פרס נובל. לשלום. אמרתי לו, 'תודה רבה, גם אנשים רבים אחרים סבורים שאני צריך לקבל את הפרס הזה'"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

כתום נאומו על הכרזת מצב חירום לאומי כדי להשיג מימון לחומה לאורך הגבול עם מקסיקו, הערב, קבל הנשיא דונלד טראמפ על כך שהוא לעולם לא יקבל פרס נובל לשלום בעוד שברק אובמה זכה בפרס "15 שניות" לאחר שנכנס לבית הלבן.

בתשובה על שאלת עיתונאית על מצב המו"מ עם קוריאה הצפונית, אמר טראמפ: "ראש ממשלת יפן, שינזו אבה ננתן לי עותק יפהפה של מכתב שהוא שלח לוועדת פרס נובל. נאמר שם שיפן מינתה אותי לקבל את פרס נובל. לשלום. אמרתי לו, 'תודה רבה, גם אנשים רבים אחרים סבורים שאני צריך לקבל את הפרס הזה'".

"כנראה שאף פעם לא אקבל זאת, אבל זה בסדר", הוא הוסיף. "הם נתנו את הפרס לאובמה והוא אפילו לא ידע למה הוא זכה בו. הוא היה (בבית הלבן) כ-15 שניות והוא קיבל פרס נובל. הוא אמר: 'מה עשיתי כדי לזכות בפרס הזה'? אבל אני (טראמפ) לעולם לא אקבלו".

הנשיא טען, שאיש לא מכיר בכך שהוא מנע טבח של "שלושה מיליון בני-אדם" באידליב, סוריה. לדבריו, הרוסים והסורים עמדו להפציץ את האזור כדי לחסל טרוריסטים, אך הוא התנגד לכך והרוסים חזרו בהם.

טראמפ אמר עוד, כי בזכות יחסיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, היפנים יכולים עתה לישון בשקט.