דור 5 ובינה מלאכותית - הנושאים החמים בכנס "צו 8 לברצלונה"

מכנס "צו 8 לברצלונה", שהתכנס בשבוע שעבר בפעם ה-11, עולה כי גם תחום הבריאות הדיגיטלית יבוא לידי ביטוי חזק בכנס

בינה מלאכותית / צילום: shutterstock
בינה מלאכותית / צילום: shutterstock

כנס "צו 8 לברצלונה", שהתקיים בשבוע שעבר בפעם ה-11, נערך בסימן מהפיכות הטכנולוגיה המובילות ב-2019: בינה מלאכותית, דור 5 ובריאות דיגיטלית. בכנס השתתפו 160 בכירי הייטק מחברות ישראליות ורב-לאומיות, משקיעים ודיפלומטים זרים.

במפגש השנתי של שגרירי הייטק נדונו המפתחות למובילות ישראלית ושיתופי-פעולה בינלאומיים ב-3 תחומי המפתח. את 3 המושבים שבחנו את האסטרטגיות להובלה ישראלית, הובילו 3 נשים: יעל שני, יזמת הכנס ומייסדת שגרירי הייטק; מירב ויינריב, מנכ"לית קווולאקום ונצ'רס; ושרון כהן, מנהלת תחום מדעי החיים בדלויט.

בשנה ה-11 לקיום "צו 8 לברצלונה" של שגרירי הייטק, מארח הכנס הראל יפהר, מנכ"ל אמזון ישראל, סגר מעגל, בהיותו מארח הכנס הראשון ב-2009, מיד לאחר מבצע "עופרת יצוקה", אז אירח את הכנס כמנכ"ל HP ישראל. הכנס התקיים בשיתוף עם קרן שלמה טירן וציין את מורשתו ותרומתו של שלמה טירן למורשת החדשנות הישראלית.

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, העריך כי מכשירי דור 5 יהפכו מסחריים במחצית הראשונה של 2019. הוא ציין כי ארה"ב ודרום קוריאה מובילות היום את התחום, וישראל צריכה להתעורר כדי לחזור לקדמת הבמה בתחום הסלולר. 

אסף טובול, מנכ"ל טכנולוגיות בקוואלקום ישראל, ציין כי הצוות במרכז המו"פ של קוואלקום בהוד-השרון הוא בליבת הצוות העולמי שמפתח את המודם לדור החמישי X50 שיצא לשוק ברבעון הקרוב. לדבריו, "השילוב עם בינה מלאכותית מאפשר לדור 5 לשפר יכולות עיבוד וניתוח מידע ליצירת זמינות ומוביליות של יכולת הניתוח - ומכאן היכולת לקישוריות בין המכונית לסביבתה". 

בכנס השתתפו כאמור 160 איש, ובהם משקיעים, בנקים, חברות רב-לאומיות וישראליות מובילות לצד סטארט-אפים מבטיחים ודיפלומטים זרים. כן השתתפו בכנס מייסדים וסמנכ"לי טכנולוגיה של מרבית הסטארט-אפים שיציגו השנה בתערוכת הסלולר בברצלונה, לצד מיזמים בתחומי בינה מלאכותית, ערים חכמות, בריאות, סייבר ופינטק.