5 גאדג'טים לחובבי אסטרואידים, מטאורים וכוכבי לכת

שעון שמשובצות בו פיסות אדמה ממאדים, רכב ספורט עם פיסות אסטרואיד, אקדח שמשלב חתיכות מטאוריט מנמיביה במחיר התחלתי של 4.5 מיליון דולר - ועוד גאדג'טים לחובבי החלל

עשירי העולם ממשיכים לחפש דרכים חדשות להעלות את סף הריגוש. אחרי שהפליגו עם יאכטות לאנטרקטיקה, טסו במטוסים פרטיים ורכשו כל מחצב אקזוטי, החלל מסתמן כיעד האופנתי הבא. הזמנות מוקדמות בעשרות מיליוני דולרים כבר נערמות בקרב חברות פרטיות שיוזמות טיסות לחלל, מוצרי יוקרה "חלליים" זורמים לשוק ובמקביל המטאוריטים מחליפים את היהלומים ושאר המחצבים האקזוטיים בתור "הדבר האופנתי הבא".

שעון עם לוח מספרים עשוי ממטאוריט

אומגה המחישה כבר ב-2015 את הפוטנציאל המסחרי של שעון עם פיסה מעובדת של מטאוריט: Speedmaster Moonwatch הפך לפריט אספנים (כ-11 אלף דולר באמזון), אבל בעקבותיה נכנסים כיום עוד יצרנים לנישה. אחד מהם הוא יצרן שעוני הבוטיק Romain Gauthier שהשיק בחודש שעבר סדרה מוגבלת של שעוני יד, שלוח המספרים של כל אחד מהם עשוי משבב מלוטש ומעובד של מטאוריט, שנמצא ב-1931 במכתש בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה. היצרן השיג פיסות בודדות ממנו, והשאר נמצאות כיום רק במוזיאונים.

לתוך הלוח המעובד, בעל הטקסטורה הגבישית האלכסונית הטיפוסית למטאורים, מוצמד מנגנון מכני, שמיוצר בעבודת יד ומכיל חומרים מרוכבים ומתכות נדירות עם עיטורים מיניאטוריים בעבודת יד. לקפיץ השעון יש רזרבת כוח ל-60 שעות, הגוף עשוי מפלדת אלחלד בעיבוד מיוחד וקוטר השעון 43 מ"מ. רק עשר יחידות יוצרו בסדרה כאשר הלוח של כל אחד ייחודי ושונה.

מחיר צפוי: 68 אלף פרנק שוויצרי (סכום כמעט זהה בדולרים), לפני מסים.

שעון מעור קרוקודיל עם פיסה ממאדים

בין מכורי החלל החדשים יש כת אדוקה של חובבי מאדים, שמחכים בקוצר רוח להתחלת הטיסות המאוישות לכוכב השכן. עד שזה יקרה הם יכולים להסתפק בשעון יד, שמכיל פיסה זעירה מהכוכב.

השעון החדש של יצרני שעוני הבוטיק השוויצרי Louis Moinet שהוצג החודש, מכונה כצפוי Mars, ויש בו פיסה זעירה - שעברה אימות מדעי - של מטאוריט מהכוכב האדום. הפיסה ממוקמת בתוך קפסולה זעירה על לוח המחוונים בשעה 3. לוח המחוונים כולו מעוצב בצורת מפה שמשחזרת את פני המאדים כולל פיצ'רים מפורסמים כמו הר הגעש הענק "אולימפוס מונס".

המנגנון אוטומטי עם קפיץ בעל רזרבה ל-48 שעות ועיטורים ייחודיים וממוזערים, שנשקפים מבעד ללוח השעון. גוף השעון עצמו, בקוטר 43 מ"מ, עשוי מ-55 חלקים נפרדים והרצועה עשויה מעור קרוקודיל. השעון מיוצר בסדרה מוגבלת שכוללת 12 שעונים מזהב ורוד ו-12 מפלדה. מי שרוצה, יכול למצוא עניין בשעון Moon שמאמץ מוטיבים דומים, עם מפה ופיסה מהירח.

טווח מחירים: 16.5-45 אלף דולר.

שעון עם דגם תלת ממדי של הירח

גם יצרנית השעונים Bovet אוהבת לשלב מוטיבים אסטרונומיים בשעוני האולטרה-יוקרה שלה כאשר החידוש שלה הוא שעון שמראה את מצב הירח בהתאם לשעה ולתאריך. לא מדובר בציור שטוח, אלא בחצי כדור תלת ממדי זעיר, ש"מרחף" מעל לוח השעון, מסתובב בסנכרון עם התאריך ומדמה במדויק את פני הירח המשתנים כפי שהם נראים מכדור הארץ, כולל המכתשים השונים.

הצפייה בפני הירח מתבצעת מבעד למעין זכוכית מגדלת זעירה, שמותקנת מתחת לזכוכית הקריסטל המרכזית ומעל "הירח". הפטנט הזה מתאפשר תודות למבנה משופע ייחודי של גוף השעון, שהוא עבה יותר בצד העליון. העיטורים כוללים טבעת חיצונית של יהלומים וחומר זוהר שגורם לירח לזרוח בלילה. לטענת היצרנית, המנגנון המכני מדויק דיו כדי שיהיה צורך בתיקון מצב הירח רק פעם ב-122 שנים.

השעון בקוטר 43 מ"מ והוא מוצע עם גוף בזהב לבן, זהב צהוב או טיטניום, עם שילובים שונים של לוח שעות.

מחיר: טרם פורסם. הדגם הקודם בסדרה, לפני שנה, עלה 450 אלף דולר.

רכב ספורט שנראה כמו שמי הלילה

יצרני רכבי היוקרה מאפשרים כיום ללקוחות האלפיון לעצב את תא הנוסעים באופן אישי ולשלב בו עור, עצים אקזוטיים ומינרים נדירים. גם הטרנד החללי לא פסח, כפי שעולה מ-Night Sky, גרסה מיוחדת של מכונית הספורט ב.מ.וו M850.

המכונית עוצבה על ידי בוטיק "אינדיבידואל" של החברה, שמתמחה בעיצוב ואבזור אישי על פי דרישה, והיא הושקה בתחילת ינואר לקראת מטר המטאוריטים שנצפה באותו חודש בעת שאסטרואיד חלף ליד כדור הארץ.

תא הנוסעים משבץ פיסות זעירות של אסטרואיד בעמדת הפיקוד, אבל זו רק ההתחלה. מערכת LED זעירה מוטמעת בדיפונים של עמדת הפיקוד ושל משענות היד כדי לדמות שמי לילה זרועי כוכבים, וטכנולוגיה מתקדמת של הדפסה תלת ממדית נרתמה כדי לייצר עיטורי מתכת בגלגלים, בצידי הרכב ובתא, שמדמים את הטקסטורה הגבישית הייחודית של מטאוריטים. כצפוי הרכב צבוע בגוון שחור-כחלחל מיוחד. את מרכיבי העיצוב הללו הללו ניתן יהיה להזמין ביחד או בנפרד כחלק מחבילות העיצוב האישיות של המותג.

מחיר: לא פורסם.

זוג אקדחים עם מטאוריט מנמיביה

ואם כבר שעונים ומכוניות עם מטאוריטים, אז למה לא אקדחים? זה היה הרעיון שהוביל את יצרנית האקדחים האמריקאית Cabot לפתח את צמד אקדחי האספנים הצבאיים M1911, שבהם משולבות שפע פיסות ממטאוריט ברזל-ניקל בן מיליוני שנים, שנמצאו בנמיביה. הפיסות עובדו בתהליך שארך כמעט שנתיים והן מכסות את הקת, שמורת ההדק, הקנה ורכיבים נוספים. הרכיבים הפנימיים של האקדח עברו עיבוד מיוחד, שמדמה טקסטורה של עצמים חלליים וכל העיבוד קיבל ציפוי והגנת חום ושחיקה שנדרשים באקדחים שנועדו לתפקד (ולא רק להשאר בתצוגה).

את הפינה סוגרים מספרים סידוריים, שמשקפים את התאריך בו נפל המטאוריט הספציפי לכדור הארץ.

מחיר: צמד האקדחים יוצע במכירה פובמית במחיר התחלתי של 4.5 מיליון דולר.