טבע חתמה על הסכם פשרה עם הרגולטור האמריקאי, שמסיים 3 הליכים משפטיים נגדה

מדובר ב-3 הליכים בטענות של "pay for delay" – תשלום לצורך חסימה של תחרות גנרית, שנפתחו נגד טבע ונגד אקטביס שטבע רכשה ב-2016 • בעבר שילמה טבע 1.2 מיליארד דולר ל-FTC בשל מעשי חברת ספלון שנרכשה ב-2011

מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל טבע, קאר שולץ / צילום: שלומי יוסף

חברת התרופות טבע   חתמה על הסכם פשרה עם ה-FTC - הרגולטור האמריקאי האחראי על ההגבלים העסקיים - שמסיים 3 הליכים משפטיים נגד טבע. החברה לא תידרש לשלם תשלום נוסף במסגרת ההסכם.

ב-2015 טבע שילמה ל-FTC כ-1.2 מיליארד דולר בשל מעשיה של חברת ספלון, שטבע רכשה ב-2011. הטענות היו על "pay for delay" - חסימה לא חוקית של תחרות גנרית על-ידי תשלום לחברות הגנריות כדי שידחו את כניסת הגרסאות שלהן לשוק. לפי הודעת טבע, חלקים מההסכם מ-2015 יעודכנו כעת.

ההסכם הנוכחי קשור ל-3 הליכים - שניים מהם נגד אקטביס שנרכשה על-ידי טבע ב-2016, ואחד נגד טבע. בשלושת המקרים אקטביס וטבע היו בצד הגנרי שלכאורה קיבל תשלום לצורך דחיית תחרות גנרית.

ההסכם עם ה-FTC מונע מטבע לחתום על פשרות בהליכי הפרת פטנטים, הכוללות תשלום מיצרנית תרופות המקור לחברה הגנרית.

לדברי יו"ר ה-FTC, ג'ו סימונס, התופעה של הסכמי תשלום לדחיית תחרות גנרית מונעים כניסה של תרופות גנריות של היצרניות הגנריות הגדולות לשוק ופוגעים בתחרות על המחיר.

"אנחנו מרוצים מאוד לשים את ההליכים המשפטיים האלה מאחורינו", מסר ברנדן או'גריידי, סגן נשיא ומנהל מסחרי של אזור צפון אמריקה בטבע. "אנחנו מעריכים את נכונות ה-FTC לשנות את הצו (מ-2015) באופן שיסיים חלק מהנטל המנהלי ויקל עלינו לנווט את הסוגיות בנושאי הפטנטים, שהן קריטיות לעסקינו".