רה-ארגון בקומפיוג'ן: תפטר 35% מעובדי החברה

חברת פיתוח התרופות לסרטן מתכננת לאחד את כל פעילויות המו"פ לאתר אחד בישראל, ולהשאיר בארה"ב פעילויות קליניות ופיתוח עסקי, כך שרוב הפיטורים יבוצעו בארה"ב • בתוך כך, קומפיוג'ן מסכמת את 2018 עם הכנסות בסך 17.8 מיליון דולר, לעומת 0 ב-2017

חברת קומפיוג'ן  , העוסקת בגילוי חישובי ופיתוח תרופות בתחום האימונותרפיה של הסרטן, מסכמת שנה מלאת פעילות ומעדכנת במקביל על רה-ארגון הכולל פיטורים של 35% מעובדי החברה.

לפי הדיווח האחרון, קומפיוג'ן העסיקה 71 עובדים בישראל ו-30 בארה"ב, וכעת היא מתכננת לאחד את כל פעילויות המו"פ לאתר אחד בישראל, בעוד שבארה"ב יישארו הפעילויות הקליניות והפיתוח העסקי. כתוצאה מכך רוב הפיטורים יבוצעו בארה"ב, וחלק קטן יותר בישראל.

במקביל תגייס קומפיוג'ן בישראל מספר מצומצם של עובדים בעלי רקע פרה-קליני.

לדברי ד"ר ענת כהן-דייג, נשיאה ומנכ"לית קומפיוג'ן, "ההחלטה לעשות את הצעד הזה היא כואבת, אבל אנחנו עושים זאת ממקום של כוח. הפכנו להיות חברה אחרת, והחלטנו להסתכל על מבנה החברה ומבנה ההוצאות שלה, כדי לייצר לנו מנועי צמיחה גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. נייצר חיסכון ונשמור על מהות החברה ממקום חזק".

בקומפיוג'ן מצפים לחיסכון שנתי של עד 10 מיליון דולר, כשההשפעה המלאה תהיה ב-2020. ההוצאות ב-2019, כולל הוצאות חד פעמיות בגין הארגון מחדש, צפויות להיות בטווח של 27-29 מיליון דולר.

בינתיים, ב-2018 הסתכמו הכנסות קומפיוג'ן ב-17.8 מיליון דולר, לעומת 0 ב-2017. ההכנסות התקבלו בזכות שני שיתופי-פעולה של החברה: היא קיבלה 10 מיליון דולר בגין הסכם רישוי שחתמה בשנה החולפת עם אסטרה-זנקה ותשלום אבן-דרך ראשון מחברת באייר בעקבות כניסה לניסויים קליניים של מוצר שמבוסס על גילוי שלה.

הוצאות המו"פ של החברה ב-2018 היו כ-30.3 מיליון דולר, עלייה מ-28.6 מיליון דולר ב-2017; וההפסד הנקי הסתכם ב-22.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 37.1 מיליון דולר ב-2017. בסוף השנה היו לחברה בקופה 45.7 מיליון דולר.

קומפיוג'ן היא חברה שפיתחה ובנתה טכנולוגיה לגילוי חישובי והפכה בשנים האחרונות לחברה שגם מפתחת תרופות ביולוגיות על בסיס מטרות שהחברה מגלה בעזרת הטכנולוגיה החישובית שלה. המוצר המוביל שלה הוא COM701, שפועל נגד נוגדן שמעכב את פעילות מערכת החיסון.

לדברי ד"ר כהן-דייג, "2018 הייתה שנה מצוינת לחברה. שני מוצרים שלנו נכנסו לקליניקה, חתמנו על הסכם עם אסטרה-זנקה שקיבלה רישיון לשימוש באחת מהתוכניות שלנו, ובאוקטובר חתמנו על עוד הסכם, עם בריסטול-מאיירס סקוויב, שגם נכנסה להשקעה בקומפיוג'ן. העובדה שבריסטול נכנסה לסוג כזה של עסקה שאינה נפוצה בתעשייה, אומרת הרבה על כמה היא מאמינה בנו".

כהן-דייג מוסיפה כי ב-2019 "נמשיך לקדם את הניסוי הקליני ונעדכן במהלך השנה בכנסים. במקביל נמשיך לחפש עוד שיתופי-פעולה, וידינו עוד נטויה".

קומפיוג'ן נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי 215 מיליון דולר.