טליט השלימה את מכירת חטיבת הרכב שלה לחברה סינית ב-105 מיליון דולר

החטיבה הנמכרת מהווה כ-20% מהכנסות טליט, וכוללת 120 עובדים • מכירת החטיבה לחברת TUS הסינית הגיעה כחלק ממהלך של מיקוד עסקי, ובמטרה לצמצם את חובותיה של טליט

האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock
האינטרנט של הדברים / צילום:shutterstock

חברת הטכנולוגיה טליט תקשורת  השלימה בשבוע שעבר את מכירת חטיבת הרכב שלה לחברה הסינית TUS, תמורת 105 מיליון דולר. העסקה שעליה דווח לראשונה בחודש יולי הייתה אמורה להיסגר בסוף 2018, אך אז הודיעה טליט שההשלמה צפויה עד סוף ינואר; מאוחר יותר היא הודיעה על עיכוב נוסף וצפי להשלמה ב-20 בפברואר, כאשר בסופו של דבר העסקה הושלמה שבוע מאוחר יותר.

במועד השלמת העסקה טליט קיבלה 67.5 מיליון דולר במזומן, ובמקביל העמידה ל-TUS הלוואת מוכר קצרת-טווח בסך 38.5 מיליון דולר. הרוכשת צפויה להחזיר את ההלוואה תוך שישה שבועות, או במועד מאוחר יותר אם טליט תסכים על כך.

החטיבה הנמכרת מהווה כ-20% מהכנסות טליט, וכוללת 120 עובדים. מכירת החטיבה הגיעה כחלק ממהלך של מיקוד עסקי, ובמטרה לצמצם את חובותיה של טליט. יו"ר טליט, פאולו דה פינו, מסר: "העסקה הזו היא בבחינת נקודת ציון חשובה בביצוע האסטרטגיה שלנו, והיא משחררת כמות ניכרת של משאבים פנימיים ומספקת תזרים מזומנים משמעותי. הלוואת הגישור הזמנית שהענקנו לקונה אפשרה את השלמתה המידית של העסקה. יש לנו כעת הגמישות הפיננסית והמשאבים להאיץ את האינטגרציה של מוצרי החומרה ושירותי ה-IoT, ואנחנו יכולים להתמקד בהגדלת הערך עבור לקוחותינו ולבעלי המניות שלנו".

טליט מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים, ביניהם יישומי האינטרנט של הדברים. בעקבות השלמת העסקה, מניית החברה עלתה בלונדון בימי המסחר האחרונים בכ-14%, למחיר שמשקף לחברה שווי של 179 מיליון פאונד (כ-858 מיליון שקל). המחיר הנוכחי נמוך בכ-63% מהשיא שאליו הגיעה המניה ב-2017, זמן קצר לפני שהחלה שורה של טלטלות שהשפיעו על המניה: החברה פספסה תחזיות, והמנכ"ל עוזי כץ נאלץ לפרוש בעקבות כתב אישום שהוגש נגדו בארה"ב, ושאותו הסתיר; לאחר מכן פרסמה החברה אזהרות רווח והודיעה על תוכנית התייעלות.