יוצאת לשינוי ארגוני: פייפאל תפטר כ-30 עובדים בישראל

רבים מהעובדים שזומנו לשימוע הם עובדי מרכז ה-Consumer product של פייפאל בישראל, אותו ניהל ארז דיקמן, שמונה בחודש שעבר למנהל המו"פ של סטארטאפ הביטוח למונייד

פייפאל תפטר כ-30 עובדים מתוך 230 עובדים בישראל, בכפוף לשימוע, אליו זומנו הבוקר (ב'). מפייפאל נמסר כי הפיטורים הם חלק משינוי ארגוני עולמי, במסגרתו המחלקות בחברה יאורגנו מחדש בגיאוגרפיות השונות שבהן פועלת החברה. עוד נמסר מפייפאל כי החברה מעוניינת למצוא תפקידים חדשים בחברה לכמה שיותר מהעובדים המפוטרים.

ל"גלובס" נודע כי רבים מהעובדים שזומנו לשימוע הם עובדי מרכז ה-Consumer product של פייפאל בישראל, אותו ניהל ארז דיקמן, אשר בחודש שעבר מונה למנהל המו"פ של למונייד ועזב את תפקידו בפייפאל. דיקמן עבד בפייפאל ישראל ובאיביי, חברת האם שלה, במשך שבע שנים, מאז רכשה איביי את חברת The Gifts Project, שבה שימש כ-CTO קודם לכן. השינוי האירגוני כולל בין היתר את סגירתה של פעילות זאת בישראל.

הנוכחות של פייפאל בישראל מתבססת על שתי רכישות של סטארט-אפים ישראלים שביצעה: ב-2008 פייפאל רכשה את חברת FraudScience הישראלית, שהקימו שבט שקד וסער וילף, תמורת 169 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו הקימה פייפאל את מרכז בקרת ההונאות של החברה במגדל אלקטרה בתל אביב, בו הועסקו כ-250 עובדים, עד לפיטורים היום.

במרץ 2015 פייפאל רכשה את הסטארט-אפ הבאר-שבעי CyActive, בסכום שהוערך ב-60 מיליון דולר, והקימה מרכז פיתוח שני בבאר שבע, שבו העסיקה כ-30 עובדים. באוקטובר 2017 החברה סגרה את המטה בבאר שבע, והעבירה את 30 עובדיה מהמשרד שנסגר, למשרדה בתל אביב.