צה"ל תקף כ-100 יעדי חמאס ברצועת עזה: "חמאס אחראי"; ירי לדרום

התקיפות ברצועה הופנו לעבר מתחם משרדים של חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה ולעבר אתר ייצור רקטות ומפקדה של חמאס • חמאס שיגר בתגובה רקטות ליישובי עוטף עזה 

ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל כוכבי בדיון בקריה / צילום: אוריאל חרמוני משהבט
ראש הממשלה נתניהו והרמטכ"ל כוכבי בדיון בקריה / צילום: אוריאל חרמוני משהבט

צה"ל הגיב הלילה בתקיפה של כ-100 מטרות ברחבי רצועת עזה על הירי המפתיע של שתי רקטות פאג'ר לעבר תל אביב - שנפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים לנזק. בסמוך לתחילת התקיפות ברצועה, ישראל הודיעה כי מי שאחראי לירי לעבר גוש דן הוא ארגון חמאס.

התקיפות ברצועה הופנו לעבר מתחם משרדים של חמאס בשכונת רימל במרכז העיר עזה שלפי דובר צה"ל היה אמון על הכוונת פעילי טרור ביהודה ושומרון תוך הובלת פיגועים, בנייה של תשתיות טרור, העברת הנחיות לפעילי טרור, העברת כספים למימון פיגועים נגד ישראל ועוד.

בנוסף הותקף אתר היצור המרכזי לאמצעי לחימה רקטיים תקניים ברצועה, ומדובר צה"ל נמסר כי מדובר באתר תת קרקעי.

בין המטרות הרבות שהותקפו בידי מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טייס נוספים גם מתחמים צבאיים ששמשו את הכוח הימי של חמאס ושמשו גם ליצור רקטות והותקף מתחם אימונים בדרום הרצועה - המשמש מרכז של המערך לכלים אוויריים לא מאוישים.

במקביל לתקיפות האוויריות ברחבי הרצועה, נמשך הירי לעבר ישראל וצופרי האזעקות הופעלו שוב ושוב בחלק מישובי עוטף עזה. מאז הבוקר מערכת כיפת ברזל יירטה 6 רקטות ששוגרו לעבר שדרות ולעבר יישובי שער הנגב.