עסקה של 35 מיליארד דולר שיוצרת ענקית תשלומים עולמית

רכישתה של חברת Worldpay תעניק לחברת פידליטי נשיונל אינפורמיישן (FIS) גישה לעסקאות תשלומים בהיקף של 40 מיליארד דולר בשנה • החברה החדשה תפעל ביותר מ-276 מדינות בעולם • שילוב המניות והמזומנים משקף לוורלדפיי שווי חברה של 43 מיליארד דולר

וורלדפיי / צילום: Shutterstock
וורלדפיי / צילום: Shutterstock

חברת פידליטי נשיונל אינפורמיישן סרוויסס (Fidelity National Information Services, FIS ) האמריקאית הודיעה היום (ב') כי הסכימה לרכוש את וורלדפיי (Worldpay Inc) תמורת כ-35 מיליארד דולר בעסקת מזומנים ומניות, שתיצור ענקית תשלומים עולמית. זאת, בניסיון להגיע למספר גדול יותר של לקוחות, לנוכח המעבר הגובר של סוחרים ולקוחותיהם לעסקאות מקוונות.

זוהי אחת העסקאות הגדולות ביותר במגזר התשלומים, הנתון לתהליך מהיר של קונסולידציה בשל לחץ לקצץ עלויות, לפתח מוצרים חדשים ולהגדיל את מספר הלקוחות. המהלך מתבצע בתקופה של קפדנות רבה יותר מצד הרגולטורים ותחרות עזה יותר מצדן של חברות סטארט-אפ הפועלות בתחום התשלומים ומקטינות עמלות ללקוחות. ב-2017 נרכשה Worldpay Group PLC, קודמתה של וורלדפיי, בידי יריבתה האמריקאית Vantiv תמורת 8 מיליארד ליש"ט (10.6 מיליארד דולר). 

מבחינתה של פידליטי, המוכרת בראשי התיבות FIS, מדובר גם בהימור הגדול ביותר שביצעה, מאז שרכשה את חברת התוכנה הפיננסית היריבה, Sungard, תמורת 5.1 מיליארד דולר בעסקת מזומנים ומניות ב-2015.

במסגרת העסקה יקבלו בעלי המניות של וורלדפיי, הפועלת מסינסינטי, אוהיו, 0.9287 מניית FIS ו-11 דולר במזומן עבור כל מניית וורלדפיי. זה משקף שווי של 112.12 לכל מניית וורלדפיי - סכום גבוה בקרוב ל-14% ממחיר מניית וורלדפיי, על בסיס מחיר הסגירה של שתי המניות בניו יורק ביום שישי האחרון. בעלי המניות של FIS יחזיקו בכ-53% מהחברה, ובעלי וורלדפיי בכ-47%.

שתי החברות אמרו שהיישות המשולבת תניב הכנסות נוספות בסך 500 מיליון דולר, ותאפשר קיצוצי עלויות שנתיות של כ-400 מיליון דולר באמצעות שילוב השירותים המרוכזים שלהן לעיבוד תשלומים מקוון, ביצוע תשלומים בחנות וניהול עסקאות במטבעות רבים. היישות המשולבת, שהכנסותיה השנתיות צפויות להגיע ל-12.3 מיליארד דולר, תציע גם שירותי ניהול מאבק במעשי מרמה וניתוח נתונים מתקדם, לדברי החברות.

FIS מסייעת לבנקים לעבד עסקאות כרטיסי אשראי, לשרת הלוואות רכב ולספק פונקציות בק-אופיס עבור חברות ניהול כספים, נוסף על מגוון השירותים הרחב שהיא מציעה. החברה אומרת שהטכנולוגיה שלה משמשת בניהול עסקאות שהיקפן השנתי הכולל עולה על 9 טריליון דולר. רכישת וורלדפיי תעניק לה גישה לעסקאות תשלומים מקוונות ועסקאות אחרות בהיקף כולל של 40 מיליארד דולר בשנה, שבהן מטפלת וורלדפיי. החברה החדשה תפעל ביותר מ-276 מדינות ברחבי העולם.

המיזוג יאפשר לכל אחת משתי החברות, וורלדפיי ו-FIS, להציע את שירותיהן ללקוחות החברה האחרת, בניסיון להגדיל את סך ההכנסות של היישות המשולבת, ובמקביל לבטל פעילויות כפולות ולקצץ עלויות. 

החברה החדשה תיקרא FIS ומשרדיה הראשיים יהיו בג'קסונוויל, פלורידה. החברה מעריכה כי תוכל להניב תזרים מזומנים חופשי של קרוב ל-4.5 מיליארד דולר בתוך שלוש שנים לאחר סגירת העסקה. גארי נורקרוס, המנכ"ל והיו"ר הנוכחי של FIS, ישמור על שני תפקידים אלה בחברה המשולבת. מנכ"ל וורלדפיי, צ'רלס דרוקר, יכהן כסגן נשיא בפועל במועצת המנהלים, לדברי שתי החברות. 

שילוב המניות והמזומנים משקף לוורלדפיי שווי חברה של כ-43 מיליארד דולר, כולל נטילת חובותיה של וורלדפיי, שאותן צפויה FIS לפרוס.