פריוריטי סופטוור הישראלית רכשה את קבוצת אופטימייז הבלגית

סכום הרכישה לא פורסם, אך גורמים המקורבים לחברה מעריכים את העסקה בכמה מיליוני יורו • פריוריטי סופטוור המפתחת תוכנה ארגונית וניהול משאבים ארגוניים; אופטימייז מפתחת ומשווקת פתרונות ERP לכ-1,000 לקוחות אירגוניים בתחומים שונים, ו-35 עובדיה יקלטו בחברה • זוהי הרכישה הרביעית שפריוריטי מבצעת בשנים האחרונות

אנדרס ריכטר, מנכ"ל Priority Software / צילום: Priority Software
אנדרס ריכטר, מנכ"ל Priority Software / צילום: Priority Software

פריוריטי סופטוור (Priority Software), חברה ישראלית המפתחת תוכנה ארגונית וניהול משאבים ארגוניים (ERP), הודיעה היום (ג') כי רכשה את קבוצת אופטימייז (OPTIMIZE GROUP) הבלגית. סכום הרכישה לא פורסם, אך גורמים המקורבים לחברה מעריכים את העסקה בכמה מיליוני יורו.

אופטימייז מפתחת ומשווקת פתרונות ERP לכ-1,000 לקוחות אירגוניים בתחומים שונים. חטיבות החברה השונות מתמחות בפיתוח פתרונות ניהול לארגונים הפועלים בסקטורים שונים, דוגמת חברות מתכת, חברות בתחום המשקאות וארגונים המספקים שירותים מקצועיים. לדברי מנכ"ל פרויריטי, אנדרס ריכטר, רכישת אופטימייז תשמש את פרויריטי "על מנת להאיץ את הצמיחה במערב אירופה, כמו גם לתמוך טוב יותר בבסיס הלקוחות ההולך וגדל של פריוריטי באיזור".

"שוק ה-ERP העולמי נמצא בצמיחה וגם עובר תמורות במה שהלקוחות מחפשים, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת המודל התפעולי והמסחרי, לדוגמה מערכות פתוחות ומערכות בענן. במובן הזה, השכלנו לפתח מוצר שמתאים מאד לשוק הדינמי ומאפשר לנו להציע חלופה אטרקטיבית ללקוחות", אומר ריכטר. לכן, מלבד ההתרחבות לשווקים נוספים, פרויריטי עובדת בשנים האחרונות גם על פיתוח הפלטפורמה שלה מבחינה טכנולוגית, והטמיעה יכולות כמו תמיכה מלאה בסביבת ענן ובמובייל.

זוהי הרכישה הרביעית שפריוריטי מבצעת בשנים האחרונות, כולן חלק מאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, במקביל לפעילות בישראל. רכישות אלה כוללות, בין היתר, את חברת התוכנה האמריקאית Acclivity, את פעילות ה -ERP של "מוניטין" הישראלית ואת רכישת חברת שירותי הייעוץ בתחום ה-ERP PerformaApps האמריקאית. כתוצאה ממדיניות זו, פרויריטי מדווחת כי הכנסותיה שילשו את עצמן במהלך התקופה, אך אינה חושפת את הכנסותיה בשנים אלה. בנוסף, מאז 2017, פריוריטי התרחבה מפחות מ-10,000 לקוחות לכ-75,000 היום.

כיום, פריוריטי מעסיקה כ-190 עובדים, מתוכם 120 בישראל, כ-55 בארה"ב, וכ-15 באירופה. עם הרכישה, אופטימייז תשמור על המבנה שלה כיחידה עצמאית בפריוריטי ו-35 עובדיה יקלטו בחברה.