בעקבות קנס השיא: גוגל תציע למשתמשי אנדרואיד באירופה להוריד מנוע חיפוש ודפדפן של המתחרות

בשנה שעברה האיחוד האירופי קבע כי גוגל פגעה בתחרות וחייבה יצרניות טלפונים להתקין מראש במכשירים את חיפוש גוגל ואת דפדפן כרום • האיחוד הטיל על חברת הענק קנס שיא של 4.3 מיליארד דולר • בעקבות כך,  גוגל מתכננת להציע לכל משתמשי אנדרואיד האירופאים בחירה בין חיפוש גוגל ודפדפן כרום למנועי חיפוש ודפדפנים מתחרים

גוגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
גוגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

גוגל מתכננת להציע לכל משתמשי אנדרואיד האירופאים בחירה בין חיפוש גוגל ודפדפן כרום למנועי חיפוש ודפדפנים מתחרים על גבי הסמארטפון, בניסיון להתמודד עם הוראות האיחוד האירופי בעקבות קנס השיא של 4.3 מיליארד יורו שהטיל עליה בשנה שעברה. גוגל הודיעה כי תתחיל להציע למשתמשי אנדרואיד החדשים והקיימים באירופה את האלטרנטיבות בחודשים הקרובים.

בשנה שעברה האיחוד האירופי קבע כי גוגל ניצלה לרעה את עוצמתה של מערכת ההפעלה אנדרואיד בשוק, כדי לחייב יצרניות טלפונים להתקין מראש במכשירים את חיפוש גוגל ואת דפדפן כרום וכך פגעה בתחרות. לפני ההכרזה הנוכחית, גוגל הודיעה על צעד נוסף בעקבות הקנס, לפיו תתחיל לחייב יצרניות טלפונים בתשלום עבור ההתקנה של חנות האפליקציות פליי, ועבור התקנת אפליקציות נוספות של גוגל על הסמארטפונים, בעוד שתציע בחינם את האפשרות להתקין את החיפוש ואת דפדפן כרום.

גוגל אף אמרה השבוע שתתחיל לבחון כלי חדש שידגיש בתוצאות החיפוש שלה מודעות לשירותי השוואת מכשירים שמתחרים בשירות שהיא מציעה, זאת בעקבות קנס נוסף שהטיל עליה האיחוד האירופי ב-2017, לאחר שמצא כי גוגל ניצלה לרעה את הדומיננטיות של מנוע החיפוש שלה כדי להדגיש בו את שירות הקניות שלה על חשבון היריבות.

שני הקנסות מסתכמים בסכום של 7.7 אירו, וגוגל אמנם מערערת על שניהם, אך עדיין נדרשת למלא את הוראות האיחוד. לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, הצעדים עליהם הכריזה גוגל השבוע הגיעו בעקבות בקשה מהאיחוד, שהמשיך לקבל תלונות ממתחרות של גוגל על כך שחברת הענק לא פועלת כדי להשלים את הוראות האיחוד. עוד דווח כי אם לא הייתה מבצעת את השינויים, ייתכן שהייתה סופגת קנסות נוספים.