ג'י סיטי | בלעדי

עמוס לוזון פועל להדממת פעילותה של החברה המפסידה דורי בניה

ל"גלובס" נודע כי בעל השליטה בקבוצת לוזון פועל למיזוג תפעולי של החברה הבת דורי בניה לתוך עסקי הקבוצה • ככל הידוע, מהלך זה צפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים • לוזון מעוניין לקדם את המהלך, לאחר שדורי בניה סיימה בשבועות האחרונים את הפרויקטים שביצעה עבור יזמים חיצוניים

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

עמוס לוזון פועל למיזוג תפעולי של החברה הבת המפסידה דורי בניה לתוך עסקי קבוצת לוזון  שנמצאת בשליטתו, בניסיון לצמצם את הוצאות הקבוצה - כך נודע ל"גלובס".

ככל הידוע, מהלך זה, שמשמעותו היא הדממת פעילותה של דורי בניה, צפוי לצאת לפועל בחודשים הקרובים. לוזון מעוניין לקדם את המהלך לאחר שדורי בניה סיימה בשבועות האחרונים את הפרויקטים שביצעה עבור יזמים חיצוניים.

אם המהלך ייצא לפועל, תמשיך קבוצת לוזון לספק שירותי בדק לדירות שהקימה דורי בניה ותעמוד ביתרת התחייבויותיה של החברה הבת. את מהלך המיזוג התפעולי העלה לוזון זמן קצר לאחר שרכש את השליטה בחברה (שאז נקראה קבוצת א. דורי) בתחילת 2016. ואולם כעת, משנסתיימו הפרויקטים, הוא יהיה קל יותר לביצוע.

כיום יש לקבוצת עמוס לוזון שתי פעילויות נפרדות לביצוע עבודות קבלניות - דורי בניה, שהיא הפסדית, ורום גבס, שהיא חברה רווחית. לכן, גם אם תוכניות המיזוג התפעולי ייצאו לפועל, על פי ההערכות, לוזון לא יפעל למיזוג מלא של הפעילויות - העלול לפגוע בתוצאות רום גבס ובמוניטין החיובי שיש לה בשוק. ואולם, מיזוג תפעולי יוכל לסייע ללוזון בצמצום עלויות הנהלה וכלליות, הוצאות משפטיות ועוד.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הציגה דורי בניה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של כ-7 מיליון שקל, לצד הפסד של כ-25 מיליון שקל, והיא אינה עומדת באמות מידה פיננסיות כלפי הגופים המממנים. בדוחות מציינת קבוצת לוזון כי היא בוחנת "את האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותה של דורי בניה בהתמודדות אל מול כל המכשולים והאתגרים הניצבים בפניה", ובמסגרת זו גם בוחנת "אפשרות לרה-ארגון בין רום גבס לדורי בניה כך שעבודות הביצוע והבדק בקבוצה, קיימות ועתידיות, ירוכזו תחת תאגיד אחד וניהול אחד".

דורי בניה נחשבת בשנים האחרונות ל"כבשה השחורה" של קבוצת לוזון. למעשה, הפסדי העתק שרשמה דורי בניה בעבר, בהיקף מצטבר של מאות מיליוני שקלים, הובילו את בעלת השליטה הקודמת בקבוצה, גזית גלוב, למכור את השליטה ללוזון תמורת סכום סמלי של פחות מ-10 מיליון שקל. המכירה נעשתה בעקבות כאוס פיננסי בדורי בניה, שאילץ את גזית גלוב להזרים לקבוצת הבנייה סכומי עתק שהצטברו לכ-750 מיליון שקל.