עליבאבא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי InfinityAR

הענקית הסינית החזיקה במניות בחברה הישראלית, שעוסקת במציאות רבודה, וכעת רוכשת אותה במלואה בעסקה שמוערכת בלמעלה מ-10 מיליון דולר • החברה הוקמה ע"י משה חוגג, שהיה בעל מניות מרכזי בחברה עד הרכישה • הסטארט-אפ גייס מאז הקמתו כ-25 מיליון דולר

ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס
ג'ק מא - מייסד עליבאבא / צילום: רויטרס

הענקית הסינית עליבאבא רוכשת את חברת המציאות הרבודה הישראלית אינפניטי (InfinityAR) - כך הודיעו היום (א') שתי החברות. סכום הרכישה לא נחשף, אך גורמים בשוק מעריכים כי עליבאבא, מחזיקת מניות קיימת בחברה, שילמה בעסקה למעלה מ-10 מיליון דולר. הסטארט-אפ גייס מאז הקמתו כ-25 מיליון דולר

InfinityAR הוקמה ב-2012 על ידי משה חוגג, ומאז 2014 הייתה מנוהלת על-ידי מוטי קושניר, לשעבר בכיר בתחום השיווק בחברה בת של אינטל, וד"ר מתן פרוטר, בעל דוקטורט בתחום עיבוד תמונה מהטכניון וניסיון במספר סטארט-אפים בתחום, וכן ברפאל.

ב-2016, עליבאבא השתתפה בסבב גיוס של 18 מיליון דולר תמורת 22% ממניות InfinityAR, אשר שיקף לחברה של כ-80 מיליון דולר אחרי הכסף. לפי ההערכות, הרכישה בוצעה על פי שווי נמוך מכך. עליבאבא עצמה השקיעה 15 מיליון דולר והמשקיעה השנייה בסבב, תאגיד Sun היפני, השקיעה עוד 3 מיליון דולר. קודם לכן נסחרה החברה בבורסה שמעבר לדלפק בניו-יורק לפי שווי של 9 מיליון דולר.

קושניר ופרוטר הצטרפו לחברה לאחר שהחלו לעבוד על פלטפורמה פתוחה למפתחי אפליקציות מובייל של מציאות רבודה, רעיון שהגה קושניר. הם חברו אל חוגג והחליטו שבמקום להקים חברה, השניים יצטרפו ל-InfinityAR וינהלו אותה. בעת הרכישה החברה העסיקה 25 עובדים במשרדיה ברמת גן. עובדי החברה צפויים להצטרף למרכז המו"פ של עליבאבא בישראל, המונה כיום כ-20 עובדים.

"עליבאבא מאוד מתעניינת במוצר משום שהוא פלטפורמה פתוחה, והיא מאמינה כי הוא יהיה אבן-דרך בעולם השופינג והגיימינג של העתיד הקרוב. ישנם מומחים הטוענים כי כל תחום הסלולר יעבור מהפכה, וחלקו אף יהפוך למיותר, עם כניסת מהפיכת המציאות הרבודה", אמר קושניר ל"גלבס" עם השקעתה של עליבאבא בחברה.

מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל נפתח לפני כשנה תחת גוף המחקר של החברה, אשר נקרא DAMO Academy. ענקית האינטרנט הסינית השקיעה 15 מיליארד דולר בהקמת 8 מרכזי מחקר ופיתוח בתחומי הבינה המלאכותית, מחשוב קוואנטי ופינטק ברחבי העולם - וגם בישראל. המרכז הישראלי התמקד בתחומי הראייה הממוחשבת, בינה מלאכותית ולמידת מכונה, תחת ניהולה של פרופ' ליהי צלניק מנור מהטכניון. בשנה האחרונה, המעבדה עבדה בשת"פ עם אוניברסיטת תל אביב על מחקר בתחומי ניתוח וידאו ולמידת מכונה.

לאחר תקופת ההטמעה של צוות InfinityAR במעבדת המחקר הישראלית, אשר צפוי להמשך כשישה חודשים, קושניר יעזוב את החברה. צוות InfinityAR יתמקד במשימות המחקר של עליבאבא, ולא ימשיך בפיתוח המוצר שלו. עם זאת, עליבאבא הבהירה כי תמשיך לכבד את החוזים הקיימים של InfinityAR, אשר לה לקוחות בודדים באסיה.

עורכי הדין יאיר גבע ועדינה שפירא ממשרד הרצוג פוקס נאמן יצגו את עליבאבא בעסקה, ועורך הדין בנימין וולטוך מפרל כהן צדק ושות' ייצג את InfinityAR.

משקיעה נוספת בחברה היא פלטיניום פרטנרס, קרן הגידור של המיליארדר החרדי מורי הברפלד, אורי לנדסמן, ומרק נורליכט, אשר נעצרו בחשד להונאה של מיליארד דולר בקרן בניו יורק ב-2016. הברפלד הודה בהאשמות המיוחסות לו במאי 2018, והמשפט צפוי להתקיים השנה.

תעודת זהות:

הקמה: 2012

מייסדים: משה חוגג, מוטי קושניר וד"ר מתן פרוטר

עובדים: 25

משרדים: ר"ג

גיוסי הון עד כה: 25 מיליון דולר

משקיעים בחברה: עלי באבא, משה חוגג עם קרן סינגולריטים, תאגיד SUN היפני, וקרן הגידור פלטינום פרטנרס