הכשרה ביטוח ב-2018: קיטון בפרמיות, גידול בהוצאות, ומעבר מהפסד לרווח של 47 מיליון שקל

הכשרה ביטוח מנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-16.6 מיליארד שקל, מהם כ-8 מיליארד שקל עבור בתי השקעות • המנכ"ל שמעון מירון: "השנה עסקנו בטיוב תיק ובשדרוג ושיפור במספר פרמטרים בחברה בין היתר בפיתוח והרחבת המותג GO"

שמעון מירון  / צילום: רמי זרנגר
שמעון מירון / צילום: רמי זרנגר

חברת הכשרה ביטוח, שבניהול שמעון מירון, סיכמה את 2018 עם מעבר לרווח כולל נקי של 47.2 מיליון שקל, לאחר שב-2017 הפסידה 3.2 מיליון שקל. שיפור זה קרה בעיקר הודות לשיפור ברווחיות עסקי הליבה של הקבוצה - בתחומי הביטוח הכללי. ברבעון הרביעי בלבד רשמה הכשרה ביטוח רווח כולל נקי של 11.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.1 מיליון שקל שרשמה ברבעון המקביל ב-2017.

התוצאות מתחילת השנה נרשמו אגב ירידה ניכרת של 6.5% בפרמיות שגבתה החברה במהלך 2018 כמו גם ירידה בהכנסות החברה בהכנסות משערוך רכוש קבוע וקרן הון שהכשרה רשמה, ולמרות עלייה של 7.4% בהוצאות שיווק, עמלות הנהלה וכלליות שרשמה במהלך השנה שעברה. אגב ההכנסות משערוך, ב-2018 שורה זו הניבה לחברה רווח לפני של 1.9 מיליון שקל "בלבד", לעומת יותר מ-11 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2017 ו-2016.

לדברי המנכ"ל מירון, 2018 הייתה עבורו "שנה רווחית ומוצלחת עם פעילות ענפה, אשר באה לידי ביטוי ברווחיות גבוהה ובשיא של רווח חיתומי בענפי הביטוח הכללי". עוד אמר כי "השנה עסקנו בטיוב תיק ובשדרוג ושיפור במספר פרמטרים בחברה בין היתר בפיתוח והרחבת המותג GO - הזרוע הדיגיטלית של החברה, בחיתום איכותי, ובניהול אחראי של תיק ההשקעות שלנו, ובהמשך שיפור הרווחיות במוצרי רכב רכוש". מנכ"ל הכשרה ביטוח הרחיב וסיפר כי מאז שהושק הביטוח הדיגיטלי לרכב "מכרנו עשרות אלפי פוליסות כאלה ואנחנו רואים עלייה גוברת בהתעניינות במוצרי הדיגיטל של החברה ובחברה עצמה מצד גורמים בארץ ובחו"ל".