לא רק מכיל: רביב צולר מקבל תשלום על אי תחרות מביטוח ישיר

לרשימת 40 שיאני השכר הצטרפו גלעד פישמן, מנכ"ל חברה בת של יבואנית ומשווקת מוצרי המתכות סקופ, ויוסי אבו, מנכ"ל שותפות החיפושים דלק קידוחים, עם עלות העסקה של כ-5 מיליון שקל לכל אחד מהם

רביב צולר / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברת הביטוח הישיר איי.די.איי מתחילת השבוע, שחשפו שכר בעלות של 2.4 מיליון שקל ששילמה למנכ"ל הקודם שלה רביב צולר עד פרישתו מהתפקיד בחודש מאי 2018, הקפיצו אותו לעשיריית שיאני השכר בבורסה של 2018 עד כה, עם תגמולים בהיקף מצטבר המתקרב ל-10 מיליון שקל. זאת לאחר שצולר קיבל יותר מ-7 מיליון שקל בשכר, מענק ותגמול מנייתי מיצרנית הדשנים כיל, אותה הוא מנהל מאז פרש מאיי.די.איי.

עוד חושפים דוחות איי.די.איי, הנמצאת בשליטת קבוצת צור שמיר של משפחת שנידמן, כי בחוזה שחתם צולר מול החברה הוא דאג לקבל "דמי כיס" ממנה גם לאחר סיום תפקידו, וזאת כשהצדדים סיכמו כי "המנכ"ל יקבל תשלום חודשי של 3,000 דולר כנגד התחייבות לאי-תחרות במהלך 18 חדשים שיחלו במועד סיום היחסים בינו לבין החברה". 

במהלך 2018 פרש צולר מתפקיד מנכ"ל איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", בתום עשור מוצלח מאוד שבשיאו הנפיק אותה בהצלחה בבורסה לאחר שהכניס אליה את הקרן האמריקאי בטרי כשותפה. תחת הניהול של צולר נסקה איי.די.איי ביטוח לשווי של מעל 3 מיליארד שקל, דבר שהפך אותה לאחת משש קבוצות הביטוח הגדולות ולא עוד חברה בגודל בינוני.

עוד בין המצטרפים החדשים לרשימת השיאנים, יבואנית ומשווקת מוצרי המתכות סקופ שלחה את גלעד פישמן, מנכ"ל חברה בת, להתברג בין 40 שיאני השכר עם עלות העסקה שהצטברה ל-5 מיליון שקל, בעיקר בזכות מענק שמן של 3.8 מיליון שקל.

יוסי אבו / צילום: עינת לברון
 יוסי אבו / צילום: עינת לברון

עם סכום דומה (1.4 מיליון דולר) נכנס לטבלת השיאנים גם יוסי אבו, מנכ"ל שותפות החיפושים דלק קידוחים, ואילו בעל השליטה בסקופ, שמואל שילה, הסתפק ב-4.6 מיליון שקל, אחרי שגם הוא נהנה ממענק נאה של 2.3 מיליון שקל.

מצטרפים חדשים לטבלת שיאני השכר 2018
 מצטרפים חדשים לטבלת שיאני השכר 2018

כ-18 מיליון שקל לאחים שפירא

עוד בין האחרונים שהצטרפו לרשימת השיאנים - ארבעת האחים שפירא - חן, גיל, ישראל והראל, קיבלו כ-18 מיליון שקל בתפקידיהם השונים בחברת שפיר הנדסה שבשליטתם - כ-4.5 מיליון שקל לכל אחד, והחברה לישראל (בעלת השליטה בכיל), שבעבר מנהליה כבשו את צמרת שיאני השכר, שילמה למנכ"ל הנוכחי שלה, אבישר פז, כ-3.5 מיליון שקל.

עידו חג'ג', המחזיק יחד עם אחיו צחי בשליטה בחברת חג'ג' נדל"ן, קיבל ממנה 4.2 מיליון שקל עבור שירותי מנכ"ל שהוא מספק לה באמצעות חברה, ושיאן השכר ביצרנית מערכות מדידת מים, ארד, היה ג'רי פוטר, שקיבל 3.8 מיליון שקל כמענק וכשכר בתפקידו כמנהל חברה בת בארה"ב.

חצי מיליון ללניר, רבע לגולדפינגר

עוד בין השמות הבולטים האחרונים, פעיל שוק ההון הוותיק, יאיר פודים, ששמו עלה לכותרות מוקדם יותר החודש כשנעצר ונחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות בני"ע ועוד, קיבל כ-230 אלף שקל בתפקידיו כסגן יו"ר חברת ענבר גרופ פיננסים וכיו"ר חברה נכדה, בהיקף משרה מצרפי של 40%.

חברת בבילון שילמה לבעל השליטה בה, נועם לניר, דמי ניהול של 540 אלף שקל בתפקידו כיו"ר בהיקף משרה של 30% ויאיר גולדפינגר הסתפק בדמי ניהול של כ-260 אלף שקל (72 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר חברת הנדל"ן המניב מדיפאואר שבשליטתו, בהיקף משרה של 25%, בעוד מנכ"לית בבילון, שנית פאר צפוני ומנכ"ל מדיפאואר, רון שטרן, קיבלו כ-1.7-1.8 מיליון שקל כל אחד.

האלוף במיל' יום טוב סמיה, קיבל 81 אלף שקל בתפקידו כיו"ר חברת אפולו פאוור, אליו נכנס בחודש אוגוסט בהיקף משרה של 25%, בחברה הנושאת הערת "עסק חי" בדוחותיה ואשר סיכמה את 2018 בהפסד של 7.5 מיליון שקל המצטבר בשלוש שנים לכ-27 מיליון שקל.

יום טוב סמיה / צילום: עינת לברון
 יום טוב סמיה / צילום: עינת לברון

עוד בין החברות המפסידות, פלסטו קרגל שסיכמה את 2018 בהפסד של כ-18 מיליון שקל, המצטבר בשלוש שנים לכ-62 מיליון שקל, שילמה קרוב ל-5 מיליון שקל לחמשת בכיריה, בהם המנכ"ל גבי נגר, בין מחזיקי המניות הבולטים בחברה, שקיבל דמי ניהול של 1.4 מיליון שקל.