צילום בלילה והטענת מכשירי חשמל: וואווי השיקה את סמארטפון הדגל P30

הענקית הסינית הציגה בפריז את מכשירי הדגל שלה שמשלבים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר שהוצגו בשני המכשירים הקודמים מייט פרו 20 ובמכשיר המתקפל מייט איקס• למכשירים החדשים יכולות צילום משופרות בעיקר בתנאי לילה, טעינה מהירה ויכולת הטענה של מכשירים אלקטרוניים אחרים 

חודש בלבד לאחר שהציגה בתערוכת המובייל בברצלונה את הטלפון המתקפל שלהMate X, השיקה היום (ג') ענקית האלקטרוניקה הסינית וואווי את סמארטפון הדגל החדש שלה P30 ואת PRO אחיו הגדול P30. כמו באירוע ההשקה בברצלונה גם הפעם הציג את המכשירים החדשים ריצ'רד יו, מנכ"ל חטיבת הצרכנות של וואווי, שנתן דגש מיוחד לאיכות הצילום של מכשיר הדגל החדש שיוצא לשוק.

המכשיר החדש של וואווי מגיע עם ארבע מצלמות בגב המכשיר שמספקות זום של פי 50. ביצועיו של המכשיר הוצגו אחד אחר השני תוך השוואה למתחרים אייפון איקס וסמסונג גלקסי S10, שהושק לפני כחודש בסן פרנסיסקו בסמוך לתערוכה בברצלונה. וואווי התהדרה בעיקר ביכולות הזום, שמאפשרות צילומי תקריב תוך שמירה על חדות רבה גם בתנאי תאורה קשים.

וואווי הציגה זה לצד זה פריימים שצולמו על ידי P30 ועל ידי המתחרים מבית אפל וסמסונג, במצב צילום אוטומטי, כדי להפגין את העליונות של וואווי בתקריב בהפרדה גבוה וצילומי לילה - יתרון שמצאנו גם בבדיקת המכשירים מהדור הקודם הן של וואווי והן של סמסונג (ה-P20 של וואווי לעומת סמסונג גלקסי 9).

כך למשל הוצגו תמונות תקריב בזום מקסימלי ממגדל אייפל, מהקתדרלה בפריז ותמונות של הירח שצולמו על ידי שלוש המכשירים הסלולריים, כאשר המכשיר של וואווי הציג תמונות חדות, גדולות וברורות עם יתרון לעומת המתחרים.

יכולות נוספות שהוצגו הן תמונה של פריים אחד שמחולק לשניים: אחד בתקריב ואחד בזווית רחבה. הדבר מתאפשר בזכות שימוש בשתיים מתוך שלוש המצלמות האחוריות על מנת להקליט בו זמנית סרטי וידיאו שונים.

למכשיר החדש 4 מצלמות, שהראשית בהם היא בעלת הפרדה של 40 מגה פיקסל, בדומה לוואווי פרו מייט 20 שהושק באוקטובר 2018. על פי וואווי, "ביצועי צילום המהווים תחרות אמיתית לביצועיהם של מצלמות מקצועיות. המצלמות הנוספות הן אחת, בעלת זווית רחבה במיוחד עם 20 מגהפיקסל בדגם הפרו או 16 מגה פיקסל בדגם הרגיל, מצלמת טלפוטו של 8 מגה פיקסל ומצלמת Time-of-Flight. המצלמה הקדמית - הסלפי - בעלת 32 מגה פיקסל. הזום האופטי מגיע עד פי 5, הזום ההיברידי עד פי 10 והזום הדיגיטלי, כאמור, עד פי 50.

ריצ'ארד יו אמר באירוע כי "סדרת P30 מהווה פריצת דרך שבאה בעקבות עשרות שנים שהוקדשו לפיתוח טכנולוגיית המצלמות. זוהי סדרה המגדירה מחדש את הכללים ותשנה את תפיסת הצילום הנייד על ידי הצרכנים. חידושים כגון חיישן SuperSpectrum ועדשת SuperZoom מאפשרים לנו להרחיב את גבולות הצילום הנייד ולפרוץ את גבולות צילום הווידיאו, תחום ששקט על שמריו זמן רב מדי. סדרת Huawei P30 תכתיב את הקצב לכמה דורות באים של סמארטפונים".

עוד הציג יו על הבמה תמונות של מכשירי חשמל שונים, כמו מברשת שיניים אלחוטית ועכבר, אותם ניתן לטעון עם וואווי P30 החדש. יכולות טעינה דומות הציגה וואווי בברצלונה בהתייחס למכשיר המתקפל מייט איקס.

באשר לממדי המסך, P30 מגיע עם צג בגודל 6.1 אינץ' ואילו P30 פרו מגיע עם צג בגודל 6.47 אינץ'. גב המכשירים הינו שחור קלאסי ומגיע בשלושה גימורים שונים, שעל פי וואווי "נוצרו בתהליך הזרקת דיו חדש שפיתחה החברה": זריחת ענבר (Amber Sunrise) , קריסטל נושם (Breathing Crystal), ושחר (Aurora) .

מערכת ההפעלה היא EMUI 9.1 , והסלולה היא בעלת 4,200 מילי אמפר והפסק של 40 וואט המאפשר טעינה של מכשירים אחרים.

מכשיר ה-P30 פרו יגיע בגרסת 256 ג"ב ו-8 ג"ב זיכרון מיידי במחיר 4,000 שקל או בגרסת 128 ג"ב עם 6 ג"ב זיכרון במחיר של 3,500 שקל.

מכשיר P30 הרגיל יגיע בגרסת 128 G ג"ב עם 6 ג"ב זיכרון ובמחיר 2,900 שקל.