רקטה נורתה לאזור אשקלון; חיל האוויר תקף בדרום רצועת עזה

(עדכון) • הרקטה יורטה באמצעות כיפת ברזל • מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מספר יעדי טרור, ובהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס

שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל אתמול / צילום: REUTERS/Amir Cohen
שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל אתמול / צילום: REUTERS/Amir Cohen

רקטה נורתה לפני חצות לעבר אשקלון וצופרי האזעקה הופעלו באזור התעשייה הדרומי בעיר. הרקטה יורטה באמצעות כיפת ברזל.

ירי הרקטה בא זמן קצר לאחר שצהל הודיע על גל תקיפות שעשה במהלך השעות האחרונות ברחבי הרצועה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מספר יעדי טרור בדרום רצועת עזה ובהם מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. דובר צה״ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, הפרחת בלוני הנפץ ולהצתת רשת ההסוואה בעמדת צה"ל מוקדם יותר היום.

הערב, בסביבות 20:00, חודשו האזעקות ביישובים בעוטף עזה ובשדרות לאחר יום של שקט יחסי. באזור נשמעו קולות נפץ. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד ישוב במועצת אשכול. לא דווח על נפגעים ועל נזק.

במהלך היום לא היו שיגורים מעזה לשטח ישראל, אך נמשכו ההפרחות של בלוני נפץ מתחומי הרצועה. מספר פלסטינים חצו אחר הצהריים את גדר הגבול שבדרום הרצועה ואחד מהם הצית רשת הסוואה המשמשת עמדה של צה״ל. באותה העת העמדה לא היתה מאוישת.

הערב, בתום הערכת מצב שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו והרמטכ״ל אביב כוכבי, צה"ל מסר כי ימשיך לעבות את כוחותיו בגבול הרצועה. לאחר שאתמול הוקפצו לגזרה חטיבת שריון ולוחמי חטיבת גולני, הערב הוקפצו לדרום חטיבת הצנחנים וגדוד תותחנים. הרמטכ"ל כוכבי גם אישר גיוס השלמות מילואים וביטל החלפות של גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו לימים הקרובים.