גריינדר תימכר בעקבות סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב

כך לפי דיווח "רויטרס" • הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב הודיעה לחברת הגיימינג הסינית שבעלותה בחברת גריינדר מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב

גריינדר / צילום: שאטרסטוק
גריינדר / צילום: שאטרסטוק

הוועדה להשקעות זרות של ארה"ב (CFIUS) הודיעה לחברת הגיימינג הסינית Kunlun (קונלון) שבעלותה בחברת גריינדר מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב. בעקבות כך קונלון מעוניינת למכור את גריינדר, לפי דיווח של "רויטרס". גריינדר ממוקמת בקליפורניה ומפעילה אפליקציית הכרויות פופולרית לקהילת הלהט"ב, כשנכון ל-2017 היו לה 27 מיליון משתמשים.

בשנה שעברה קונלון הצהירה כי היא מתכוננת להנפקה של גריינדר, אך לפי הדיווח, כעת היא שינתה את המיקוד והחלה בתהליך איתור רוכש, ושכרה את שירותי בנק ההשקעות Cowen כדי לנהל את תהליך המכירה. עוד דווח כי היא בוחנת את הרצון של חברות השקעה אמריקאיות לרכוש את גריינדר, ואף בוודקת בקרב מתחרות של גריינדר.

קונלון היא אחת החברות הגדולות בסין למשחקים במובייל. היא השתלטה על גריינדר במסגרת שתי עסקאות נפרדות, כשב-2016 היא רכשה את רוב המניות בגריינדר תמורת 93 מיליון דולר, וב-2018 רכשה את שאר החברה. לפי "רויטרס", מאחר שקונלון לא הגישה את העסקה לבחינה של CFIUS, הדבר אפשר לוועדה לבצע את ההתערבות הנדירה שבה היא פועלת לביטול רכישה שכבר נעשתה.

ה-CFIUS מתמקדת לאחרונה באבטחת מידע אישי, וכבר חסמה את הרכישות של חברת MoneyGram להעברת כספים ושל חברת השיווק במובייל AppLovin על ידי חברות סיניות בשנתיים האחרונות. גריינדר אוספת מידע אישי על המשתמשים שכולל את מיקום, הודעות אישיות ואף האם המשתמש הוא נשא של HIV. רכישת גריינדר על ידי קונלון עוררה חששות בקרב שוחרי פרטיות בארה"ב, כאשר בשנה שעברה הסנטורים אדוארד מרקי וריצ'רד בלומנטל שלחו מכתב לחברה שבו דרשו לדעת איך האפליקציה תגן על פרטיות המשתמשים תחת בעלות סינית. בשנה שעברה אף פורסם כי גריינדר העבירה מידע על משתמשיה בנוגע לסטטוס נשאות HIV לחברות צד שלישי, והעבירה מידע כמו מיקום ג'יפיאס, נטייה מינית וסטטוס זוגי של משתמשיה למפרסמים שונים. גריינדר הודיעה בעקבות הדיווח שתפסיק לשתף את הפרטים הרגישים עם חברות צד שלישי.

קונלון לא הגיבה לבקשת "רויטרס" לתגובה, וגריינדר ובנק Cowen סירבו להגיב. ממחלקת האוצר של ארה"ב נמסר ל"רויטרס" כי היא לא מגיבה על מקרים אינדיבידואליים.