יוניברסל מקאן זכתה במכרז המדיה של קמפיין וואווי

זאת למרות שבכל העולם תקציב המדיה של המותג וואווי מטופל באמצעות מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי

גל גדות בפרסומת לוואווי/ צילום: מתוך ערוץ יוטיוב
גל גדות בפרסומת לוואווי/ צילום: מתוך ערוץ יוטיוב

האם מלחמות המדיה בין יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן למדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי מתחממות שוב? ל"גלובס" נודע כי יוניברסל מקאן זכתה במכרז על ניהול המדיה של הקמפיין הנוכחי של המותג וואווי, זאת למרות שבכל העולם תקציב המדיה של המותג מטופל באמצעות מדיה קום.

וואווי מקפידה בדרך-כלל על הפרדה בין קריאייטיב למדיה. בתקציב הקריאייטיב של המותג ב-35 מדינות מטפל משרד הפרסום לעומק התודעה, שגם קנה בעבר את המדיה. זה התאפשר מאחר שבישראל וואווי שווקה על-ידי זכיין - קבוצת אלקטרה - ולא באמצעות נציגות מקומית.

כשנפתחה בישראל הנציגות של וואווי, נעשה יישור קו עם המדיניות הבינלאומית, והקמפיין הראשון לאחר פתיחתה התבצע באמצעות מדיה קום. אבל לקראת הקמפיין הנוכחי נערך מכרז בו לקחה גם חלק יוניברסל מקאן. נזכיר כי מקאן מטפלת במקביל גם בתקציב המותג LG - הן בקריאייטיב והן בתקציב המדיה.

ההצלחה של קבוצת מקאן "לחטוף" את התקציב לקבוצת אדלר-חומסקי לא מתרחשת בחלל ריק: נזכיר כי רק לפני ימים ספורים נודע כי תקציב yes יעבור ממקאן לקבוצת אדלר-חומסקי, לרבות תקציב המדיה של החברה, שנאמד בלא מעט מיליוני שקלים.

חלק מההתמודדות בין אדלר-חומסקי למקאן נסובה גם על תנאים מסחריים, ועל-פי מקורבים, מקאן משכה חזק את המחיר למטה, מתוך הבנה שזה יסייע לקבוצה לשמור את התקציב אצלה - או שאדלר-חומסקי ייאלצו לקחת את התקציב במחיר שיכאב להם מאוד בכיס. על זה ניתן להוסיף עוד העברת תקציב מיוניברסל למדיה קום - תקציב משרד הפרסום גולן, שמפרסם בעיקר סרטים ומופעים, בהיקף של מעל ל-10 מיליון שקל שנה.

מי שמכיר את ההיסטוריה של ענף הפרסום, יודע באיזו בקלות היריבות המסורתית בין שתי קבוצות הפרסום יכולה להתלקח, זאת למרות שבשנים האחרונות היא נשמרת על אש מבוקרת. הניסיון מוכיח כי מלחמות המחירים ומחטפי המכרזים לא תורמים בדרך-כלל לענף ורק מושכים את המחירים למטה. ניתן רק לקוות כי עודף המוטיבציות שיש כעת לכולם לחזק מעמד ולכבוש תקציבים חדשים, לא יכניס את הענף לסחרור ישן. 

עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל-אביב, מסר בתגובה: "לא קרה משהו יוצא דופן, רק פרנסה".