סטארט-אפ | פודקאסט

איש השיווק שמוכר ב-100 מ' ד': "אנשים קונים רק עם אמוציות"

רן אברהמי היה איש השיווק הראשון של AppsFlyer • כיום הוא מכהן כסמנכ"ל השיווק של החברה, שגייסה עד היום כ-86 מיליון דולר וחצתה את רף ה-100 מיליון דולר בשנה • איך הוא הפך את החברה למובילת שוק ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל? • האזינו

רן אברהמי הצטרף ל-AppsFlyer - הפועלת בתחום ניתוח מקורות החשיפה לפרסום במובייל - בתור איש השיווק הראשון בחברה, והוא עובד בה מאז. כיום הוא מכהן כסמנכ"ל השיווק ומנהל תחתיו 40 עובדים. AppsFlyer עצמה גייסה עד היום כ-86 מיליון דולר וחצתה את רף ה-100 מיליון דולר בשנה, עם יותר מ-10,000 לקוחות משלמים וכ-500 עובדים.

"אנחנו פונים לכל מי שמוציא כסף על שיווק ופרסום - וצריך למדוד את הפעילויות שלו בעולמות האונליין", מספר אברהמי בפרק מיוחד של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" (ספיישל מרקטינג). "היום הכול מדיד, וזה אחד הדברים שחשוב לנו ללמד את הלקוחות שלנו - וללמוד את נושא המדידה והשימוש בנתונים, יחד איתם".

לאחר 5 שנים ולימודי תואר בהנדסה תעשייה, הקים ביחד עם עוד שני שותפים סטארט-אפ בשם Scringo, שלדבריו "היה בית הספר הראשון שלי בניהול שיווק בינלאומי וניהול עסק בכלל". ב-2014 נמכר הסטארט-אפ לגוגל, ובאותה שנה הצטרף אברהמי ל-AppsFlyer ("כשהצטרפתי היינו 13 איש, כיום אנחנו יותר מ-500").

לדברי אברהמי, חברת AppsFlyer היא מובילת שוק בתחומה. "התחלנו בתור האנדר-דוג, זה היה נחמד, כי לא היה לנו מה להפסיד. כיום אני חושב שאפשר לומר שאנחנו ה-Top of Mind בתחומינו, קרי ברירת המחדל לקנייה בתחום שלנו. זו משימה לא פשוטה לשמור על זה ככה".

ואיך עושים את זה?

"אנו פועלים גלובלית ומשתדלים להיות בכל מקום. ובעיקר, לייצר מותג אמיתי שהוא ייחודי ומוגדר".

ובת'כלס?

"אנחנו עושים אירועים בכל העולם, מייצרים מודעות וקמפיינים - ועושים למעשה כל מה שצריך כדי להיות בכל מקום", אומר אברהמי. "אין מה לעשות, כל חברה שמוכרת כיום לעסקים (B2B) עושה את זה. כולם אומרים שהם הכי טובים, וצריך להבין שבסוף זה תלוי באיך המותג 'מרגיש' - לייצר חוויה".

לדברי אברהמי, זה קורה כי "ה-Buyers היום בעולם ה-B2B הם אנשים, וכל אחד בארגון גדול יכול פוטנציאלית לרכוש את המוצר שלך. והקניות הללו נעשות באופן אמוציונלי, בדרך לעבודה, בשדה התעופה, בזמן ארוחת הצהריים. ולכן צריך לבנות מוצג ייחודי. פעם הכוח היה אצל המוכר, היום הוא אצל הקונה".

איך הפכו את AppsFlyer למותג שמוביל את השוק ומוכר כיום במעל ל-100 מיליון דולר בשנה? ומה עשו AppsFlyer בתחילת הדרך כדי להתחיל למכור ללקוחות ולמעשה "לייצר שוק"? כל זאת ועוד - בפרק מיוחד של "עוד פודקאסט לסטארט-אפים" (ספיישל מרקטינג).

■■

"עוד פודקאסט" היא תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הוא בשיתוף מערכת "גלובס" ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם); וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).