חצי שנה אחרי הגיוס הקודם: חברת הפינטק פאגאיה גייסה 25 מיליון דולר

גיוס ההון נועד כדי להאיץ פיתוח של מוצרים פיננסים חדשים; הקרן מנהלת השקעות בהיקף של 500 מיליון דולר

מייסדי פאגאיה, אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מייסדי פאגאיה, אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה (Pagaya) גייסה סכום של 25 מיליון דולר, חצי שנה בלבד לאחר שגייסה 14 מיליון דולר. בסך-הכול גייסה החברה 45 מיליון דולר עד כה.

פאגאיה מנהלת השקעות בתחום האשראי הצרכני בארה"ב, כשקבלת ההחלטות מבוססת על מערכת טכנולוגית. בחברה לא הסכימו למסור את השווי לפיו נעשה הגיוס, אך ציינו כי הוא עלה לעומת הגיוס הקודם.

מי שהובילה את סבב הגיוס היא קרן ההשקעות האמריקאית Oak HC/FT, והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקודמים, בהם ויולה ונצ'רס, כלל ביטוח, GF פמילי אופיס, הארווי גולומב, יו"ר אמריקן אקספרס לשעבר, ובנק סיאם קומרישאל התאילנדי.

בחברה ציינו כי הבחירה לבצע סבב גיוס נוסף זמן קצר לאחר הגויס הקודם היא בעקבות הרצון להאיץ פיתוח של יכולות טכנולוגיות ואת ההשקה של מוצרים פיננסים נוספים בתחומי החוב בארה"ב, כגון הלוואות רכב, משכנתאות וחוב תאגידי. 

עובדי פאגאיה בישראל / צילום: ענבל מרמרי
 עובדי פאגאיה בישראל / צילום: ענבל מרמרי

פאגאיה הוקמה בשנת 2015 על-ידי היזמים גל קרובינר, יהב יולזרי ואביטל פרדו, והיא מעסיקה כיום כ-50 עובדים, 40 מהם בארץ. בחברה מציינים כי כיום היא מנהלת כ-500 מיליון דולר עבור קרנות עושר ריבוניות, בנקים, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, גופים מוסדיים גדולים ומשקיעים פרטיים.

בפאגאיה מציינים כי החברה מנהלת כ-500 מיליון דולר באפיקי חוב בארה"ב בלבד, ובין לקוחותיה שורה של מוסדות פיננסיים כמו בנק סיטי, הפניקס, כלל ביטוח, בנק לאומי, בנק הפועלים, איגוד ועוד. 

באחרונה סיכמה החברה על עסקה לניהול השקעות של קרן עושר ריבונית בהיקף של 100 מיליון דולר. מודל ההכנסות של החברה מבוסס על דמי ניהול, שמגיעים לכ-1%-2% בשנה. אם כך, ההכנסות של החברה עומדות על כ-5-10 מיליון דולר בשנה.

בחברה מספרים כי הטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, והיא בוחנת מועמדים לקבלת אשראי וממליצה לחברות האשראי על העסקאות המועדפות. לפי החברה, האלגוריתם מסוגל לייצר תשואה יותר טובה למשקיעים בסיכון יותר נמוך. המערכת משתמשת במודלים סטטיסטיים מתקדמים כדי לנתח מידע ממאגרי מידע על מיליוני הלוואות, שמזהה מתאם בין היסטוריית האשראי של הלווה לבין התזרים הצפוי מההלוואה וכך מציפה את הלווים האיכותיים ביותר ומפחיתה את מספר הדיפולטים בתיקי האשראי של החברה המלווה.

"מנהלי אשראי מחפשים את חמשת הפרמטרים הכי חשובים כדי לקבוע אם אדם ראוי לקבל הלוואה, אבל אנחנו מסתכלים על 1,500 פרמטרים, ואי-אפשר להשוות את האינטואציה של מנהל האשראי לבינה מלאכותית שבוחנת כמות כזאת של פרמטרים בצורה מדויקת יותר ומהירה יותר", הסביר קרובינר בשיחה שערך באחרונה עם "גלובס".

אבי זאבי, שותף מייסד, ויולה ונצ'רס, התייחס לגיוס של פאגאיה: "כמשקיעים הראשונים בחברה אנו נרגשים לראות כיצד החזון הופך למציאות. אנו מאמינים ש-AI יכול לעשות שיבוש משמעותי לשוק ניהול הנכסים, גדול יותר אף מזה שהיה בשוק המסחר האלקטרוני במניות וכי לפגאיה יש את היכולת להוביל אותו בזכות שילוב נדיר של הבנה עמוקה של השווקים הפיננסים עם מצויינות טכנולוגית. העובדה שאחד משקיעי הפינטק המובילים בעולם מצטרף למשקיעי החברה, מעידה על הפוטנציאל העצום שלה".

ת.ז. פאגאיה

שנת הקמה: 2015

פעילות: פלטפורמה לניהול השקעות בתחום האשראי הצרכני

מייסדים: גל קרובינר, יהב יולזרי ואביטל פרדו

מספר עובדים: 50

משרדים: תל-אביב וניו-יורק

משקיעים: קרן Oak HC/FT האמריקאית, ויולה ונצ'רס, כלל ביטוח ועוד