חברת הסטארט-אפ טרידיון סגרה סבב גיוס מסדרה B בגובה 9 מיליון דולר

הסגירה הראשונה, בגובה 6 מיליון דולר, התבצעה ב-2017, ובסך הכל החברה גייסה 35 מיליון דולר • את הסבב הנוכחי הובילה קרן JVP, והשתתפו בו כל המשקיעים הקודמים בחברה, קרן מאגמה ונצ'רס וקרן סינגטל innov8

צוות טרידיון / צילום: טרידיון
צוות טרידיון / צילום: טרידיון

חברת הסטארט-אפ טרידיון (Teridion), המפתחת רשת אינטרנט גלובאלית בענן, הודיעה הבוקר (ה') על סגירה שנייה של סבב גיוס מסדרה B, בגובה 9 מיליון דולר. הסגירה הראשונה, בגובה 6 מיליון דולר, התבצעה ב-2017, ובסך הכל החברה גייסה 35 מיליון דולר. את הסבב הנוכחי הובילה קרן JVP, והשתתפו בו כל המשקיעים הקודמים בחברה, קרן מאגמה ונצ'רס וקרן סינגטל innov8.

טרידיון מפתחת פתרון אשר ניתן לתאר אותו כ-Waze של האינטרנט: רשת נתבים וירטואליים בענן, אשר תפקידם לכוון את תעבורת המידע של ארגונים, בנתיבים המהירים והאמינים ביותר. החברה מעסיקה כ-60 עובדים, 50 מהם במשרדיה בפתח תקווה והיתר בעמק הסיליקון. בשנה הקרובה, החברה צפויה לשכור למעלה מעזרה עובדים נוספים למרכז הפיתוח שלה בישראל. לדברי גורמים המקורבים לחברה, הכנסותיה החוזרות נאמדות בלמעלה מ-5 מיליון דולר בשנה.

"האנשים שעובדים אצלנו צריכים להבין גם בענן וגם ברשתות, וזו קומבינציה לא טיפוסית, משום שהיסטורית, רוב הענן שימש לאפליקציות. היום אנשים מתחילים להריץ שירותים תשתיתיים על הענן כמונו, אבל זה דורש אמינות גבוהה הרבה יותר משנדרשת עבור אפליקציה", אומר מנכ"ל החברה, סער גילאי. "כאשר אפליקציה לא עובדת עושים לה ריסט, אבל אי אפשר לעשות ריסט לתשתית. היום, גם הענן הופך למספיק יציב, וגם הטכנולוגיה שלנו מאפשרת את זה: אנחנו עושים לרשתות את מה שהענן עשה לשרתים בעשור האחרון. כאן האספקט הטכנולוגי של החברה משחק תפקיד - איך להשתמש בתשתית הענן בשביל לבנות רשתות, ללא קשר לספקית ענן מסוימת".

סער גילאי / צילום: Kathleen Dylan
 סער גילאי / צילום: Kathleen Dylan

לשם כך, הוא אומר, החברה פיתחה טכנולוגיה אשר מורכבת משני חלקים - חיישנים ונתבים: "חלק אחד הוא חיישני תכנה שאנחנו מסוגלים להניח בכל ענן ציבורי ומשתמשים בהם כדי לבנות מפה בזמן אמת של האינטרנט. אנחנו יודעים איפה יש פקקים ואין פקקים ואיפה החיבורים הכי טובים. את זה אנחנו מבינים באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה, שיודעים להעריך את רוחב הפס וגם את איכות הפס בכל מקום. למידע הזה אנחנו מחברים את הראוטרים שלנו, שגם הם רצים בענן, ומחליטים באיזו דרך להעביר את הנתונים כך שיעברו בדרכים הכי מהירות והכי אמינות".

אך מדוע דרוש בכלל פתרון מסוג זה? "מה שהחברה עושה הוא מאוד פורץ דרך. יש את האינטרנט הרגיל, בו אנחנו משתמשים לשימושים ביתיים, אך הוא לא אמין ואין בו הבטחה לרוחב פס קבוע, כי חולקים אותו עם כל הבניין. ברגע שחברות רוצות תעבורת נתונים גבוהה יותר ואמינה יותר, הן עוברות למה שנקרא mpls, שעלויותיו יהיו פי 4 עד פי 5 עבור אותו רוחב פס, רק שזה יבטיח להם שהפס יעמוד לרשותן באופן קבוע", הסביר גדי פורת, שותף בקרן JVP, אשר הוביל את ההשקעה בטרידיון מטעם הקרן. "טרידיון בונה ראוטרים מלאכותיים על גבי רשתות הענן, והשימוש ברשת הוירטואלית מאפשר לארגונים להנות מאותו רוחב הפס, מבלי לשלם יותר".

החברה הוקמה בשנת 2013 על ידי אלעד רווה ודורון סמלסון, שניהם אינם מחזיקים בתפקיד פעיל בחברה כיום. לפני שנה וחצי גילאי נכנס לתפקיד המנכ"ל, לאחר שעבר כסגן נשיא בכיר ב-HPE, בה הוא הקים וניהל את הענן הציבורי של החברה. גילאי הגיע ל-HPE, לאחר שהחברה רכשה את 3Com, סטארט-אפ שניהל עד לרכישתו ב-2010. לפני כן עבר גם כסגן נשיא בסיסקו והקים מספר סארט-אפים נוספים. את HPE עזב ב-2014, ומאז כיהן בבורדים של חברות סטארט-אפ בתור יועץ.

מאז הצטרף לחברה, גילאי הוביל שינוי עסקי בטרידיון ובאופן בו היא פונה לשוק. "במהלך שלוש השנים האחרונות התמקדנו במכירת המוצר שלנו לחברות SaaS שנותנות שירותי אינטרנט כבדים. השירות שלהן עובר על הרשת שלנו באופן שקוף למשתמש, שמאפשר להן להעביר נתונים באופן מהיר ויעיל יותר. בשנה האחרונה, ראינו הזדמנות להשתמש בטכנולוגיה הזאת בשוק יותר נרחב - השוק הארגוני", אמר גילאי. "התחלנו לפתח את האספקט הזה לפני כשנה אבל זה הופך להיות מרכזי בעסק שלנו עכשיו. יש לנו כמה לקוחות ראשונים, אבל אני חושב שתוך שנה זה יהפוך לכ-50% מההכנסות שלנו".

תעודת זהות:

הקמה: 2013
מייסדים: אלעד רווה ודורון סמלסון
עובדים: 60
משרדים: בפתח תקווה ובעמק הסיליקון
גיוסי הון: 35 מיליון דולר
משקיעות: JVP, קרן מאגמה ונצ'רס וקרן סינגטל innov8