חדשות כת"ב: סייט סיימה בהצלחה ניסוי קליני, קיידנט גייסה 15 מיליון דולר מנוברטיס

בסייט מעריכים כי תוצאות הניסוי יאפשרו לה להגיש ל-FDA את המכשיר שלה, המאפשר ביצוע מהיר ונגיש של בדיקת ספירת דם • קיידנט, המפתחת טיפול לדיכאון עמיד לתרופות, קיבלה את התשלום כאבן דרך במסגרת הסכם שלה עם נוברטיס

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

חברת כלל ביוטכנו  (כת"ב) הודיעה כי חברת סייט דיאגנוסטיקה שבה היא מחזיקה 3.5% דרך קרנות אנטומיה להשקעה במכשור רפואי, סיימה ניסוי קליני במכשיר שלה, המאפשר ביצוע מהיר ונגיש של בדיקת ספירת דם. להערכת החברה, תוצאות הניסוי יאפשרו לה להגיש את המוצר ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לשם אישור שיווק.

החברה לא סיפקה לוחות זמנים להגשה הצפויה, או למועד שבו צפוי האישור להתקבל. המוצר כבר משווק היום באירופה ובישראל. סייט הוקמה ב-2010 על-ידי יוסי פולק, שהיה מנהל פרויקטים בחברת מובילאיי. בדצמבר האחרון גייסה החברה 28 מיליון דולר.

אתמול הודיעה כת"ב, הנסחרת לפי שווי של 476 מיליון שקל בתל אביב, כי חברת Cadent Therapeutics (קיידנט), שבה היא מחזיקה 16%, צפויה לקבל 15 מיליון דולר מחברת נוברטיס, שעימה היא חתומה על הסכם פיתוח משותף. זאת בעקבות תחילת ניסוי קליני במוצר. מדובר בניסוי שלב II בתרופה שפיתחה קיידנט לטיפול בדיכאון עמיד לתרופות.

על פי ההסכם בין נוברטיס לקיידנט, תערוך נוברטיס את כל הניסויים הקליניים ואת תהליך הרישום של התרופה עבור טיפול בדיכאון, ותשווק אותה במקרה שהמוצר אכן יגיע לשוק. בתמורה תשלם נוברטיס לקיידנט תשלומי אבני דרך ותמלוגים. 15 מיליון הדולרים הללו הם תשלום אבן דרך בעסקה. הסכום הכולל שעשויה קיידנט לקבל ממוצר זה הוא 385 מיליון דולר באבני דרך, ותמלוגים.

הניסוי צפוי לכלול 66 חולים, שיחולקו למספר זרועות: משטרי מינון שונים של התרופה, זרוע ביקורת וזרוע השוואה מול תרופה אחרת בפיתוח, הנחשבת למבטיחה בטיפול בדיכאון - קטמין. היעד העיקרי של הניסוי הוא שינוי במדד הדיכאון "סולם מונטגומרי-אסברג" בחולים המטופלים בתרופה, בהשוואה לקבוצת הביקורת. ההשוואה מול הקטמין נועדה בעיקר להמשך תהליך הפיתוח ולמטרות שיווקיות בהמשך. סיום המעקב אחר החולים צפוי ברבעון הראשון של 2020.

קיידנט היא אחת מחברות התרופות האמריקאיות שנכנסו לפורטפוליו של כת"ב כאשר כלל תעשיות נרכשה על-ידי המיליארדר לן בלווטניק, והוא החליט למזג את פעילות הביומד שלו תחת כלל ביוטכנולוגיה.

קיידנט מפתחת תרופות נוספות למחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות, ובהן תרופה לטיפול בהפרעות תנועה מסוג SCA ורעד לא פרקינסוני, וכן תרופה לטיפול בהפרעות קוגניטיביות בחולי סכיזופרניה.

בנובמבר האחרון גייסה קיידנט 40 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר אחרי הכסף. נוברטיס מחזיקה כ-10% בחברה.