בן משה הגיש הצעה חדשה לרכישת אפריקה ישראל: סך התמורות למחזיקים מסתכם לדבריו ביותר מ-1 מיליארד שקל

זאת למרות היחסים הרעועים הקיימים בינו לבין מחזיקי ה אג"ח של החברה • בתמורה לחבילה שמציע בן משה, הוא יקבל בעלות מלאה על אפריקה ישראל ועל מלוא נכסיה, כאשר המניות הקיימות של החברה יבוטלו ויימחקו

מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום: אניה בושמן

איש העסקים מוטי בן משה ממשיך בניסיונותיו לרכוש את הבעלות על חברת אפריקה ישראל, למרות היחסים הרעועים הקיימים בינו לבין מחזיקי האג"ח של החברה. היום (ב') הגיש בן משה לנאמני האג"ח של אפריקה ישראל הצעה מעודכנת לרכישת אפריקה ישראל בדרך של הסדר חוב, וזאת לאחר שהסדר קודם אליו הגיע עם מחזיקי האג"ח בוטל עקב אי השלמתו.

לאפריקה ישראל נותר חוב של כ-2.1 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה, לאחר שפרעה חוב של כ-1.25 מיליארד שקל באמצעות מכירת מניות השליטה באפריקה נכסים. לטענת בן משה, סך התמורות בהצעתו המעודכנת משקף ערך כלכלי של 1.05-1.09 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.

בתמורה לוויתור על מלוא כלפיהם, מציע בן משה למחזיקי האג"ח תשלום של 650 מיליון שקל במזומן, לצד חבילה שכוללת 310 מיליון שקל של אג"ח מתוקנות מסדרות כ"ו-כ"ז הקיימות, 50 מיליון שקל אג"ח מסדרה 1 ו-40 מיליון שקל אג"ח מסדרה 2. עוד כוללת ההצעה תשלום של כ-3 מיליון שקל במזומן בגין ריבית נצברת וכן תשלום נוסף במזומן של 20 מיליון שקל במידה שלא יתבצע פירעון מוקדם לאג"ח המתוקנות.

בנוסף, מציע בן משה למחזיקי האג"ח לקבל מניות של פעילותה הקבלנית של דניה סיבוס (דניה קבלן) בשווי של 50 מיליון שקל, וזאת במידה שהחברה תונפק בבורסה. המניות יוקצו על בסיס שווי של 240 מיליון שקל לדניה קבלן ויחליפו את הקצאת האג"ח מסדרה 1. במידה שהמחזיקים יעדיפו אפשרות זו וששווי דניה קבלן יעלה על 240 מיליון שקל, יקבלו המחזיקים גם כ-17 מיליון שקל במזומן.

בתמורה לחבילה זו, יקבל בן משה בעלות מלאה על אפריקה ישראל ועל מלוא נכסיה, כאשר המניות הקיימות של החברה (שבידי לב לבייב והציבור) יבוטלו ויימחקו.