אסירים | פודקאסט

עורכת הדין של דנקנר, אולמרט וקצב: "החברה שלנו צמאה לדם"

עו"ד שני אילוז מתמחה בייצוג אסירים, ועם לקוחותיה נמנים משה קצב, הרב יונה מצגר, מורשעי הולילנד ונוחי דנקנר • בראיון ל"גלובסטוק" היא מספרת לחן מענית על הקשיים של עברייני צווארון לבן בין כותלי הכלא, מה דעתה על תנאי הכליאה בישראל, ומדוע היא רואה בתפקידה זכות גדולה • האזינו

עו"ד שני אילוז / צילום: אמיר מאירי
עו"ד שני אילוז / צילום: אמיר מאירי

בחורף 2011 ביקרה עורכת הדין שני אילוז את אחד מלקוחותיה האסירים בכלא מעשיהו ברמלה. בכניסה לחדר ביקורי האורחים היא ראתה את נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס ונשלח ל-7 שנות מאסר. קצב עמד בצד, מרוחק משאר הנוכחים, עטוי במעיל גדול שמסתיר את מדי האסיר הכתומים. אילוז ניגשה אל הנשיא לשעבר ואמרה לו שליבה איתו.

קצב שאל את אילוז מה היא עושה בכלא, והיא סיפרה לו שהיא עורכת דין שמתמחה בייצוג אסירים. קצב התעניין מה זה בעצם אומר לייצג אסירים, ולמה אסיר זקוק לעורך דין בעת שהוא יושב בכלא. ההסבר של אילוז כנראה שכנע את קצב, כי הוא מיהר לשכור את שירותיה.

בשנים שלאחר מכן ייצגה אילוז את מורשעי פרשת הולילנד, ובין היתר את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הרב יונה מצגר, נוחי דנקנר, ג'קי בן-זקן ורבים אחרים.

מהו הקושי הגדול ביותר לעברייני צווארון לבן שנשלחים למאסר?

"הריחוק מהמשפחה. איש ציבור יכול למצוא את עצמו רואה את ילדיו פעם בשבועיים מאחורי מחיצת זכוכית. זאת חוויה מאוד קשה ומטלטלת עבור הילדים. בעיניי, זה קיצוני ולא נורמלי גם בהשוואה לבתי סוהר בעולם. החברה שלנו היא נקמנית וצמאה לדם".

האזינו לפרק כדי לשמוע את סיפורה המלא של עו"ד שני אילוז